söndag 4 februari 2018

Att fylla 40år.............!!!

Ja tisdagen den 30 januari fyllde jag 40 år........ helt otroligt...... det är svårt att förstå att jag levt i 40 år....... när jag var liten kändes 40 såååååå gammalt.... hahahhah men nu känner jag mig inte alls gammal!! O jag har väldigt svårt att se ”en kris” i mitt liv..... men alltså himmel vad jag har blivit firad!! Jag har underbar famil och fantastiska vänner!!!

Jag har inte många bilder på mig själv när jag var liten.... men i det enda albumet jag har fanns mest bilder från mina födelsedagar i olika åldrar...... hahhahhah japp några bilder är gamla.......hahhaha



Mitt halvmaraton i Holland var min första födelsedagspresent och jag kände det som att familjen Verhagen firade mig i 4 dagar!!


Lördagen den 27 januari hade jag mini kalas för min småländska ingifta släkt!! Dels eftersom vårt hus är så litet och dels för att jag har väldigt begränsad energi bestämde Tias och jag att vi till sommaren ska ha ett stort 90 års kalas!! Dvs jag fyller 40 år och Tias min älskade make fyller 50 (i december)...... så därför hade vi ingen stor fest nu!!  Men klart lite bjudning för släkten kunde vi ju ha....!!  Vi var på vårt fina loft..... o jag hade bestämt menyn, Chili con carne, Chili sin carne, guacamole, sallad, champagne, och en smaskig chokladpaj. Från Ica hade jag fått en prinsesstårta i present så den fick de äta som inte ville äta ”sockerfri” chokladpaj...!! Jag fick jätte fina presenter, blommor, 700kr, ett matpaket med godsaker, ett bad/duschpaket med ett doft ljus till vårt nya fina badrum, en ”grönsakstrimlare” och en Chipolo (en nyckelring som är kopplad till mobilen så att man alltid kan hitta BÅDE mobil och nycklar hahhahahah)!

Den 30 januari väckte Tias och Emil mig med ”skönsång”, blåbärspaj och 2 stora paket....... jag fick en stor vattentät bag som kunde bäras som en bag och som en rygga. Till väskan fick jag en matschande nessesär. Väskan var på 70liter från HellyHansen. Jag hade inte önskat mig det just nu..... men varje gång jag skulle åka på tävling de 2 senaste åren har jag sprungit runt och varit irriterad över att jag inte har någon bra tävlingsväska utan att jag behöver ta en back....!! Sådana presenter är ju bäst!!

Med posten fick jag ett paket från skånesläkten......... det var många små paket i paketet!! Spännande....!! Även här fick jag jätte härliga  presenter.... en Startplats på Malmö triathlon Olympisk distans, Start Klar (Försäkring inför tävlingar) och en föreläsning med Jonas Colting om kost och hälsa (26 mars i Växjö). Jonas Colting är en stor IDOL (tillsammans med Rune Larsson och Clas Björling)....... hmmmm nä förresten nog lite större än de sistnämnda.....!! Och så fick jag en bok om långdistans löpning av  Anders Szalkai, en väldigt snabb maratonlöpare (2001 sprang han ett maraton på 2 timmar, 12minuter och 43 sekunder)!! Nu jobbar han främst som löptränare. Jag har börjat läsa boken och den har faktiskts gett några väldigt bra tips.

Jag tyckte att min paj från släktkalaset blev riktigt mumsig!! Inget konstgjort socker, inget mjöl, bara nötter, dadlar, kokosolja och sockerfri choklad. Så på måndagen bakade jag en paj till som jag skulle bjuda mitt härliga arbetslag på!! Men mitt team hade även fixat lyxfrukost till vårt Teammöte. Och jag fick också en matpaket med tema lakrits. Mörk choklad med lakritssmak, lakrids karameller, te, paprikapulver, chutney och en flaska rödvin. Jätte mumsiga saker!!



På tisdagar jobbar jag deltid..... när jag kom hem passade jag på att ta en löprunda för nu kände jag mig FRISK!!! Halleluja!! Den 30 januari var en tisdag!! Det kändes helt underbart att springa igen även om det inte gick fort!! När jag kom hem och skulle byta om kom min vän Denisa som jag inte träffat på jätte länge på spontan besök. Som tur var hade jag fått med lite chokladpajrester hem hahhahah så jag hade något att bjuda på!! Jag fick en jätte blomma och en ljusstake av Denisa och en timmes fikasällskap!!

Hela dagen var det osäkert om det skulle bli skidträning för Emil....... men på eftermiddagen kom sms att träningen var inställd........ så då kunde vi  åka o fira min dag med restaurangmat....... Taimat i Åseda!!! MUMS!! Sen på kvällen kom min fina granne Gunilla och fikade med oss...... jo för som tur var räckte chokladpajen......... till ännu EN fika!! Hahhahahha

Så i fredags...... Mina tjejkompisar hade bjudit ut mig på födelsedagsdate....... hahhaha Först gym..... En test på Nordic Wellness!! Fredagsfys före fredagsmys!! Sen åkte vi hem till Ann för att invänta den 4e medlemmen i vårt gäng..... o ja vi mumsade på en härlig tårta!!! Sen blev det latedinner
 På Pinchos!! Första gången för mig......!! O så gott!! Men ja lite för mycket mat!! Hahahhahahah
Men oj vilket härligt rolig kväll........ o så klart avhandlade vi mycket kommunpolitik......!!



Så att fylla 40 och bli firad som en drottning var ju riktigt kul och jag kan ju inte säga annat än jag känner mig väldigt älskad och ompysslad!!!! :)
Synd man fyller jämt så sällan ........... ha ha ha ha !!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar