måndag 26 januari 2015

VM tankar o mer VM tankar.......!!!!!

VM
ja VM kommer alltså gå av stapeln den 27 juni 2015 Motala!!!  Folk brukar titta på mig o fråga om jag är tillräckligt  tränad för DET.......???  O svaret måste bli NJAAAA.......

ALLTSÅ just NU är jag inte fullt tränad för detta......... Speciellt inte efter 3veckor med hals ont..... Nä I DAG skulle jag väl knappt klara en kortdistans triathlon........ MEN jag tränar utifrån ett program för Ironman distans (3800m sim, 180km cykel och löpning 42km), som är anpassat till min VM distans..... !!!!

"MIN" distans är: 4000m sim,  120km cykling och 30km löpning. I Motala kommer vi simma i Motalaström för att sen cykla på en slinga à 40km runt stadskärnan för att sen avsluta med 3 varv på en milsbana mitt i centrum!!! MYCKET PUBLIKVÄNLIGT!!!!

I helgen pratade jag o min fantastiska PT /vän Linda Granflo Granath om vad som skulle kunna vara rimlig tid för hela loppet!!! Jag kunde INTE ens gissa......... Men Linda föreslog:

Simning: 1timme o 50 min,
Växling 1: 10min
Cykling: 5 timmar (om man kör 24km/h)
Växling 2: 10min
Löpning: 4 timmar (om jag springer 8min/km)
TOTALT 11 timmar o 30min.        Ja DETTA låter ju FULLT RIMLIG, fast jag hade nog tänkt mig lite högre hastigheter o lite kortare växlingar........ Så OM jag ska sätta upp ett mål utöver....... ATT TA SIG RUNT O KOMMA I MÅL......... så borde det kanske ligga på 10 timmar 45min!!!!! 

Mitt halsont börjar ge med sig........ Nu har jag bara lite ont på kvällarna, (speciellt när jag pratat mycket.... :)  så jag har börjat  "mjukträna"........... Jag cyklar på min trainer i källaren, jämt lugnt och fint, INGEN hårdkörning!!!

                                   Så nu hoppas jag bli helt bra till helgen o mitt simläger......

På Facebook läste jag om hur småbarnsföräldrar undanbad sig besök av förkylda personer...... För att undvika RS -Viruset!!!! OCH jag säger samma sak....... Jag undanber mig fysiskt möte med personer som är förkylda eller det minsta sjuka på något sätt!!!!! 
Ja jag vet att jag drar DET här långt....... MEN JAG HAR INTE TID ATT VARA SJUK MER!!!!
Nu måste jag få komma igång o köra mitt program......
             
                                                       148 DAGAR TILL START......!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar