onsdag 16 november 2016

Jag behöver schema och tydliga målsättningar......!!

ja mitt liv fungerar inte utan struktur.... jag har nog någon form av diagnos.....!! Men nu i Helgen insåg jag att jag typ gått upp MASSOR nu närjag bara gjort INGET!!!

Jag måste återta makten över mitt liv och återgå till "Salladsdieten" ...... salladsdieten är egentligen inte en diet utan mer ett sätt för mig att begränsa kolhydraterna och äta bättre.... men ja DETTA fungerar inte om jag inte har tydliga schema o strukturer....!!! I helgen såg jag en kollega göra veckoschema för familjen aktiviteter o deras middagar på Facebook.... (tack Anneli utan E för den påminnelsen)!!! O då insåg jag vikten av att jag måste ha mina egna schema!!! När jag körde efter Ironmanprogrammet fungerade mitt liv som bäst!!?

Så ja jag gjorde ett NYTT SCHEMA...... min träning/Emils aktiviteter o så vad vi ska äta till middag!!! Jag måste säga att jag blev riktigt nöjd med resultatet!!!


Än så länge har schemat fungerat bra, dock fick jag flytta dagens träningspass till i morgon för vi var tvungna att börja rensa huset inför renoveringen pga vårt trasiga avloppsrör. Jag hade en walk-in-closet/gym men nu behövde jag rensa ut typ allt så vi kunde göra om det till tillfälligt sovrum..... det smärtade att behöva plocka ner alla mina träningsredskap....... men cykeln och magträningsmaskinen fick stå uppställda i källaren.
OBS min kristallkrona :) och min TRX i taket


Det var dock inte smärtfritt att flytta vår fina smidessäng, trots att den bara är 140cm.....har jag berättat att min underbara make byggde vår säng åt mig i bröllopspresent?? Problemet är att vi har en trappa som liksom går runt......... hahahhahahahahahha..... nä det var egentligen INTE kul..... men ja maken och hans "bästis" Andreas löste det rätt bra tillslut.......


Min fot..... ja jag vet att jag tjatar...... men i dag var det en annan form av smärta..... nämligen så bestämde sig stortånageln att den nu var färdig..... mogen att lossna lite.!!!!! Dock var den inte helt färdig utan satt fortfarande kvar rätt hårt på ena sidan...... o såklart aaaaaaaaaahhhhgggg ja jag "fastnade" och råkade slita lite...... himmel så ont.... jag trodde hela nagelbandet skulle slitas av..... men det blödde bara lite..... dock gick det fortfarande inte att dra av den!!!
  

I dag såg jag info om ett lopp på Facebook.... o min hjärna tänkte -"WOW SKITCOOLT, DET måste VI TESTA...!!"

Japp ni läste rätt 220km..... på SKIDOR haha ha ha.....
Jag har troligtvis berättat om det innan men ja jag försökte göra en svensk klassiker typ 2012/2013..... jag fixade alla grenarna (cyklingen på MTB 30 mil a 19tim o 43 min, simning 3000m ca 1timme o 12 min bröstsimning och sen löpningen 3 mil a ca 4 timmar o 50 min....) MEN INTE skidåkningen...... Öppetspår 9 mil!! Snyyyyyyyyyyyyft!! Jag kom ca 6 mil till Oxberg men hann där inte inom tidsgränsen och blev upplockad av en skoter..... GUD så knäckande, Det var traumatiskt när jag nu klarat alla andra moment.....!! Men ja i ärlighetens namn..... var jag  inte tillräckligt tränad!! OCH ja mina kunskaper i just skidåkning kanske inte var de bästa....... !! BAckarna var fruktansvärda...... upp gick rätt ok..... MEN nedför ALLTSÅ sjukt svårt!! O snön var som sluschpuppy, blöt o slaskig!!
Jag tyckte det var så hemskt att jag bara ville knäcka mina nya skidor o elda upp dem!! Jag skulle ALDRIG mer stå på dem!! Fast förra året åkte jag nog 3-4ggr istället för att springa.... och det var ju rätt trevligt även om jag behöver förbättra min teknik. Men trots detta ..... gud vilken utmaning....220km på skidor!! Ja jag inser ju med det inte är aktuellt med den dåliga foten i april 2017..... ja o min dåliga teknik då med förstås hahhahahahh Men jag tänker absolut sätta upp den på min lista över långsiktiga MÅL!!!! ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar