tisdag 2 januari 2018

Bokslut 2017.... Välkommen 2018 del2

Jag ber om ursäkt för uppdelningen av mitt inlägg..... programmet började ”lagga” när man skrev så mycket...... Detta är alltså del 2.....!!!

Oktober: Jag glömde ju nämna det viktigaste...... I oktober sa min vän Linda från Holland att hon hade en 40 års present till mig....... lite för tidigt..... ja jo för jag fyller ju INTE 40 från i januari 2018......!! Hon var så glad att jag utmanat henne att göra Malmö triathlon.... och att detta hjälpt henne att påbörja en omfattande livsomställningen..... från ”soffpotatis till aktiv triathlet”.... oj vilken resa hon har gjort!! Jag är så väldigt glad att jag fått vara en del av den processen, även utan presenten hon nu gav mig......!!  Så jag kunde inte springa halvmaratonet i Malmö, men nu har jag fått en ny chans och dessutom med glädjen att få åka till Holland på en minisemester!! Linda anmälde sig själv med till loppet..... och att få göra detta tillsammans känns jätte stort!!


November - December: Jag har fortsatt att träna, men har istortsätt bara tränat löpning utifrån ett löpprogram för halvmaraton. Jag kände att jag behövde fokusera på detta för att känna mig redo.....Vissa pass har jag inte  klarat av att genomföra.... just för att jag då varit helt utmattad efter arbetet....... Vår arbetsmiljö på jobbet har fått utstå väldigt hårda påfrestningar de sista månaderna, men nu har jag goda förhoppningar om våren......!! Jag är  arbetsmiljöombud........ och efter ett tufft arbete tillsammans med våra chefer tror jag, att vi nu har en plan för våren som åtminstone kommer att hjälpa oss bibehålla någon form av hanterbar struktur tills dess att vi får hjälp av de nyanställda som är på väg in. Hmmmm jag är inte helt stolt över mitt beteende i alla lägen..... och hmmmm jag tror att jag liksom råkade glömma min diplomatiska sida hemma vissa dager...... men ja jag känner mig ändå rätt nöjd med resultatet och efter en längre periods ledighet känner jag mig redo för att ta mig an vårens utmaningar och då framförallt med uppdraget som handledare som brukar vara mycket roligt och en energifaktor.

Utöver detta har följande saker hänt som faktiskt gett mig väldigt mycket glädje, styrka och energi........ är det något jag har lärt mig sen jag var riktigt sjuk i utmattningssyndrom är att man MÅSTE ta vara på de små GULDKLIMPARNA som kan ge energi länge......

  • Jag har varit snusfri sedan 23 mars 2017........ det är fortfarande jobbigt och jag känner fortfarande suget.... hur är det möjligt!!
  • Jag har gått ner mer än 10 kg........ Vilket även var målet förra året......men ja då visste jag ju inte att jag också skulle GÅ UPP 10 kg hahhahahha sist jag vägde mig vägde jag 72.8..... typ bara 5 kg kvar till min målvikt!!!  
  • Jag har klarat en olympisk distans under 4 timmar. 
  • Jag simmade ett pass i november och lyckades då simma på 1.59min/100meter !!!! Wow nu ett mål som jag lyckades uppnå under året!!! Jag var på allvar lycklig resten av veckan, (jag simmade en tisdag)!! 
  • Jag älskar julen och detta året har jag fått glädjen att träffa min familj mycket både i november och december. (Släkten från Skåne menar jag då). 
  • Jag har fått träffa ännu en STOR IDOL!!!! RUNE LARSSON!!! Wow!!! Vilken fantastisk föreläsning han gav.......!!! Jag är så fantastiskt glad för de underbara vänner jag har, som ger mig så mycket glädje...... I detta fallet är jag väldigt tacksam till Ann Iversen (o Ola med så klart) som så klart bjöd in mig till deras julaktivitet när de hörde att Rune var en av mina största idoler!!! Så jag har alltså fått träffa 2 stora Idoler..........på bara några månader!!!! Björling ch Larsson

     
Ok jag inser att jag har så mycket att vara tacksam för här i livet..... så vad är då ”ett dåligt tränings år”...................Fast egentligen hmmmm när jag läser min egen sammanfattning har det ju inte varit så dåligt ändå....... OK i triathlon mening var det ju liksom lite si så där halvdåligt.... men jag har ju trots skada lyckats prestera många rekord och det är ju inte ofta som jag har kunnat se så många tydliga förbättringar........ jag har ju tränat aktivt i typ 4 år nu men har liksom först nu börjat kunna se riktigt bra förbättringar...... så får jag fortsätta  vara frisk så kanske 2018 kan bli ett riktigt bra år.....!!!!

A o så lite siffror....... vad är ett bokslut utan siffror.....hehehheheh
Totalt har jag ”transporterat” mig 212.48 mil (2124.8km), jag har sprungit 398.6km (trots att jag inte sprang så mycket i januari-februari....), jag har cyklat (inne/ute/MTB) 1397.4km, jag har simmat 90.36km och slutligen har jag promenerat/vandrat 238.5km!!! 

Ok nu måste jag avsluta med lite ”julglädje”...... jag har haft en jätte härlig jul och ledighet..... och ja jag är nog rätt bortskämd ändå...... jag har fått jätte fina julklappar..... sladdlösa hörlurar av Emil, två väldigt roliga spel Ticket to Ride Nordisk upplaga  och Dixit, (fast spelen var ju till hela familjen), Iphonehörlurar och blingbling nyckelring, så jag inte ska bli av med dem så ofta.... Colting bok om Triathlon av min fantastiska storasyster, träningsvantar från Craft, tjocka termostrumpor, flanell lakanset........OCH......... iiiiiiiiiihhhhhh GARMIN FENIX 5S Rosé gold........av min underbara make......... ja egentligen har jag sparat rätt länge för att kunna köpa den...... men det kommer alltid upp saker som behöver gå före..... så nu fick jag ”presntkort” på resten som fattades!!! Ok jo jag vet..... andra värden är VIKTIGARE!!! MEN ja jag har önskat mig denna SÅÅÅÅÅÅ länge så jag blev liksom helt barnsligt glad.........och skönheten får mig att le flera gånger per dag........ ;)
Min far o min vovvebaby...




I dag invigde vi det nya året med att gå en lång promenad...... och det gick bra trots att min fot ömmat i ett par dagar......



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar