tisdag 17 juli 2018

Racerapport: ITU world championship Fyn- Långdistans i bildformat

Onsdagen 11 juli: Avfärd från Sverige. "Boa" in oss på campingen Odense City Camp (DCU). Nationsparad och invigning till Långdistans och Auquabike. Evenemanget var H.C Andersen inspirerat. Paraden avslutades med "pasta party" i Storms Packhus, där man fick mat och dryck. Det var en variant av pasta party där man kunde välja mellan massor av olika matalternativ!! Familjen avrundade dagen med ett kvällsdopp i poolen på campingen.....!!








                                                        jag och teamledaren Maria














Torsdag 12 juli 2018: Registrering, Träna Smartare föreläsning. Familjen passade på att fiska och utforskade Odense med cykel medan jag roande mig på egen hand. Jensen Böfhus var visst en nära granne till Campingen......!! På tävlingsområdet gjorde jag fynd och köpte 2 st 2XU cykelbyxor för 200kr st. Det ena paret var dessutom ICE varianten....!! Kvällen avrundandes med familjekamp i Yatzy.











Fredag 13 juli 2018: I dag stod racebriefing och incheckning av cykel och övrig utrustning på agendan. Efter racebriefingen skulle det vara en kort träff med övriga i team Sverige. Familjen gillade Storms Packhus och ville luncha där igen...... jag åt min "egen lunch"  i form av ägg. På kvällen var det bara mental laddning och vila som gällde.



Karin och Ulf som jag känner sen Playitas och Motala. Stora förebilder båda två!!

Maria vår teamledare
Stora delar av Team Sweden




Starten var mellan de två oranga bojarna.









THE BIG DAY!!!
Jag klarade mitt A och B mål....... men jag hade nog tänkt att jag skulle klara de båda på litet annat sätt.......!! Så jag är ju så klart glad...... men ja........ SUCK!! mer om detta kan du läsa i min racerapport i skriven form. Många av dessa bilderna är tagna av www.sportstiming.dk. (bilderna med text på). Jag är ju fotogenisk...... = 0 och ser liksom väldigt STOR (FET) ut på de flesta.... men någon av dem kommer jag att köpa och lägga i albumet (" MINNEN OM JAG BLIR DEMENT"). Frågan är ju bara vilket/vilka som är bäst!!



Cool bild med en paratlet efter mig. De såg jag aldrig, så de kan ju inte ha kört om mig!





Och SÅ KLART..... MAXA på Målrakan.... är obligatoriskt.... ÄVEN om man råkar vara nästan SIST!! HA!!

Det är svårt att var fotogenisk..... när man MAXAR......!!  :)


Äntligen lyckades jag fixa den efterlängtade FINISCHER TISCHAN!!!



After Race: Vi åkte hem på söndagen. Jag kände väldigt blandade känslor glädje/besvikelse. Men mådde fysiskt bättre än väntat. Efter Ironman i Kalmar 2016 var jag nästan fysiskt sjuk i flera månader efter racet, men nu hade jag mest ont i låren, var super hungrig,  och lite skavsår och ont i tungan efter  att två tänder lyckats slås i sönder under racet när käkarna slogs ihop hårt när jag lyckade träffa en håla!! I går tittade jag på racet på, triathlonlivetv.com!! Ha jag var med i tvn ca 2 sekunder när proffsen varvade mig hahahhahahhahahah!!



Den inringade är jag och den andra är proffset.... hahhaha


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar