måndag 6 juli 2015

Långsam återhämtning...........

en vecka har passerat.....jag har mest vilat..... Om man bortser från promenad i måndags och cykelturen i torsdags.......!!!! Ja smärtan har ju gått över.... Men kroppen känns seg... !!!!
På Facebook ser jag att mina teamkamrater springer upp för höga berg, kör triathlontävlingar och får bra placeringar och gör swimruns även det med bra resultat!!!! Ja... Folk verkar ha fantastiska återhämtningsprocesser....... Medans min verkar ha stannat av............!!!!!

Redan i torsdags hade jag spring i benen........ Men då kände jag att jag inte skulle fixa löpning......
Men nu i helgen kände jag stort sug.... Efter en skön jogg........!!! Men pga lite för lång sov morgon, brand på industrin 500m från mitt hus och Emil som kom hem efter en veckas semester med farmor på Öland fick jag inte till något pass i går... Så nu i kväll var det dags..... O jag kände mig jätte laddad......

Jag värmde upp...... Och började sen jag springa........ Det kändes som jag  ALDRIG blev uppvärmd....det gick  LÅÅÅÅÅÅÅNGSAMT!!!!! Jag försökte köra jogg 5minuter o gå 1min, MEN det fungerade ju INTE........ NÄ SNARARE 3+3........

Efter ca 2,5km kom något farandes emot mig..... Jag trodde på ALLVAR att det var en skenande Älg!
Men i nästa sekund såg jag att "älgen" liksom började stegra sig och jag hörde en männskoröst och INSÅG att jag möte Emils gamla förskole fröken Pernilla på hennes vita häst.....hmmmmm jag behöver NYA GLASÖGON!!!!!

Jag försökte jogga lite till...MEN det var skit jobbigt och låren värkte som brinnande eld..... Så nä DETTA var ju INTE att lyssna på kroppen!!! När jag hade drygt 1,5km kvar hem gav jag upp...... Jag började GÅ......... o DET FUNGERADE mycket bättre!!!!

Direkt när jag kom hem kände jag det som jag hade träningsvärk från tå till höft..... Kunde IGEN knappt gå upp i trappan till toan på övervåningen!!!! Återhämtningsshake intogs! Mums!!!!!

Jag försöker intala mig att detta är normalt.... Jag VAR ju INTE i samma form som de flesta andra i Team Sweden..... Men.......JÄÄÄÄÄÄÄTTE SUCK!!!!!!

Nu har jag tillsammans med min make bestämt att mitt nästa mål ska vara Växjö Maraton...... 17 oktober 2015!!!!  Eftersom löpning är min sämsta gren och Maxtiden är 6 timmar, så känns det att jag behöver återhämtas och sen komma i gång med ett program med fokus på att få upp farten men ändå behålla uthålligheten!!!! Jag vill inte känna mig som en hundra åring mer...... Jag vill SPRINGA SPRINGA SPRINGA...........!!!!! :(

ELÄNDE!!!!!!!! #DÅLIGT TÅLAMOD#jagvilar#äternyttigt#tarmångavitaminer och liknande produkter#men ingetverkar hjälpa#

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar