söndag 19 juli 2015

Runners High

Efter två veckors löpningavhållsamhet.......... Var det dags!! Ja jag hade egentligen ingen lust....... Sen den katastrofala rundan veckan efter VM ................ MEN nu var jag TVUNGEN......... för i morgon har jag bokat in tid med Löp PT Gustav och han ville att jag skulle ha "test sprungit" 1km på Max fart..... Så vi har något att bygga träningsprogrammet till Växjö Maraton på...........

Så jag gjorde uppvärmningsövningar i trädgården, sprang ca 2,5km till "Granhult rakan" (första infarten till Granhult och där det står Granhult1...........) o DET VAR TUNGT!!! Pausade lite innan jag stängde på Runkeeper på 1km. Runkeeper är fantastiskt sällskap...... Och "Damen" är väldigt duktig på att hålla koll på HUR LÅNGT, HUR LÄNGE och med vilken SNITTFART jag sprungit!!!




Jag sprang "test kilometern", med så hög fart som MÖJLIGT........ 6,18min/km!!! WOHOOOOOOO!!!  Jo jag är medveten om att DETTA VAR en kort sträcka...... MEN det känns som vi har något bra att bygga på......... Och även totalfarten var bra..... Mitt näst snabbaste!!!!
Dock var inte "uppvärmningssträckan" med i denna tiden.........!!! Med uppvärmningssträckan blev totaltiden 7,54 min/km............ Rätt ok ...........

För att klara tidsgränsen på Växjö Maraton..... Behöver man hålla ett snitt tempo på Max 8,34min/km!!! Men JAAAA ett MARATON......är lite längre än min 8,14km runda ;)

Så ja Det finns lite att jobba på..... MEN i dag kändes DET JÄTTE skönt att springa.....jag blev helt euforisk... När jag kände att DET GICK bra.... RUNNERS HIGH i verkligt format!!!! Och nu längtar jag till imorgon för att se HUR HÅRT Gustav tänker köra på med mig!!!! SPÄNNANDE!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar