måndag 13 juli 2015

Mer analys...förbättriingsområde Cykel!!!

I lördags körde jag ett cykel pass med PT Linda....... Vi började analysera min cykling...... jag hade visserligen inga problem att hänga med henne, men har ju svårt att få upp farten själv.... !!!



Vi kom fram till att jag cyklar mycket på "rå styrka"..... "Mina fotbollslår" är starka men det finns begränsningar..... För att få upp farten cyklar jag nästan uteslutande på de tre tyngsta växlarna.....!! Att trampa "LÄTT" tycker jag är JÄTTE jobbigt..........!!!!

Linda menade på att jag har styrka och uthållighet..... Men att konditionen måste bli bättre.....hon frågade om jag INTE gjort alla konditionspass i vårt program, (vi har tränat... Efter samma program....)!!!! Hon nämnde några pass..... What...... JAG kände inte igen något av dem!!!! Programmet har olika fokus områden..... Vi kom fram till att dessa passen nog låg under de typ 8veckorna jag hade HALSINFEKTION!!!! 

Vad gör vi åt detta då??? Jo Linda erbjuder mig att låna hennes "kadensklocka" (klocka som mäter hur många tramptag man tar per minut) så vi kan se hur jag "ligger till" ....... Nu kommer ju fokus ligga MEST PÅ LÖPNINGEN..... men några cykelpass kommer jag ju göra......och då ska kandensen testas!!! 

Det finns tydliga likheter mellan löpning och cykel vad gäller detta..... Enligt Linda bör man ligga  mellan 90-100 tramptag per minut och LöpPT Gustav kämpar med att få mig att springa med 90steg per minut (per ben)..........!!!!! Hmmmm så om jag nu kan få till den rytmen i tex löpningen........kanske "muskelminnet" kan fungera även på cykel........ man kan ju hoppas..... Men annars vet jag ju VAD jag måste jobba med i höst/vinter i källaren!!! He he he......

Om en vecka har jag tid med PT Gustav..... Vi ska göra program för löpning med MÅLET Växjö Maraton. Jag längtar efter ett program....OCH att börja träna ordentligt..... Att vila i 2veckor har säkert varit nödvändigt.....men nu skriker, min hjärna, kropp och själ efter att träna ordentligt..... Och efter lördagens cykling känns det som om jag nu är på G!!!

Javisst..... Jag höll på att glömma..... SALLADSDIETEN.........!!!! Jo nu MÅSTE jag verkligen ta tag i min vikt...... För att få en "Kickstart"....... så har jag bestämt mig för att testa vad jag kallar för Salladsdieten......och det går ut på att två måltider ska bytas ut mot ordentliga SALLADER!!!! Inte bara grönsaker utan även lite "matiga" tillbehör...... Tex grillat kött/fågel, tonfisk, bönor osv!!!!!
Tanken är att jag ska bli mätt men inte äta så många kalorier........
Jag har startat en egen sida som kan öppnas från min menyrad, där jag kommer berätta om mina olika salladskombinationer...... Men även hur det fungerar!!! Dagen middag blev "korvsallad"!!!!
         Ha ha ha......nödlösning DELUX , när familjen åt korv med pommes!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar