torsdag 2 juli 2015

Raceanalys...........

SOLBRÄNNA:  Ja vad ska jag säga..... Bilderna får tala för sig själv........




SUPPORT: Jag har ju ägnat större delen av min uppväxt åt FOTBOLL.......I Fotboll hejar man på sitt EGET lag.... !!! I triathlon är det något HELT ANNAT........ Mina lagkamrater peppade mig med "HEJA MALIN, KOM IGEN DETTA FIXAR DU"!!! (Men ok vi var ju på samma "LAG")!! 
Men nu kommer DET konstiga........under HELA loppet blev jag påhejad och peppad av folk både i min egen AG och många andra, tex som den japanske gamla mannen, eller när jag kom i en backe och mjölksyran stod mig upp i öronen och någon bakom mig skrek "Carry on, Carry on..... You can do IT"!!!!! När jag kom upp kände jag hur det lättade nästan direkt och FÖRST DÅ körde "hejaren"
 om mig...... Killen hade ETT BEN!!! ETT BEN!!!

När jag gick in på löpningen.....varv två och fältet började tunnas ut kom det hejarop från nästan alla jag mötte, tävlande, funktionärer och publik rent generellt!!! 

Jag vet inte OM detta är så man gör rent generellt.... Eller OM det "BARA" syntes att det var "lite"tungt för mig......... Ha ha ha......och folk DÄRFÖR tyckte att jag behövde peppas!!!!! 
MEN oavsett...... Var det en HELT OTROLIG KÄNSLA........och det har ABSOLUT hjälpt mig att kämpa på!!!! Detta kommer jag ta med mig och minnas i alla kommande tävlingar........då jag hoppas vara i skick att ha ork till att SJÄLV HEJA LIKA GLATT på andra som behöver det.....!!!! 

Ja supporten från släkt, vänner och inte minst min PT ....... bör ju nämnas igen!!!! Ni har alla varit fantastiskt stöd längs vägen......

VAD HÄNDER NU?? Jag har följt ett träningsprogram mer eller mindre slaviskt sen september 2014...... Först var målet halv Ironman i Tjörn i Augusti 2015...... I November 2014..... Förändrades MÅLET till VM i Långdistans Triathlon 27 juni 2015!!! 

NU är målet klart......programmet är slut......jag känner mig förvirrad kanske rent av lite vilsen.....!!! 
Vad ska hända nu?? Jag har ännu inget nytt tydligt mål......men jag vet att jag ÄLSKAR TRIATHLON....... OCH JAG VILL FÅ REVANSCH!!!!!

Jag har tänkt att jag kanske ska försöka satsa på Växjö Maraton i oktober 2015..... För då MÅSTE jag göra en intensiv satsning på min löpning som jag känner är mitt  största problemområde eller ännu bättre är kanske ordet FÖRBÄTTRINGSOMRÅDE!!!! ;)

Min LöpPT Gustav (yoursuccessvaxjo.se) bedömde utifrån vårens framsteg att det kunde vara fullt möjligt för mig att kunna komma ner till ett tempo på 6,30min/km tills oktober 2015 med ett program som är mer inriktat på löpning!!! Hmmmm ja då får jag ju ett nytt MÅL och Ett nytt PROGRAM att följa....!!!!

Samtidigt känner jag mig lite sugen på att se om jag kan få tag på en startplats i Tjörn..... HIM...... fast klart fram tills sista HELGEN i augusti 2015 kanske jag inte hinner förbättra min löpning på ett tillräckligt sätt??!!! Eller så skulle jag vilja testa cykelVasan vilket på ett sätt skulle ge mig revansch för mitt BEDRÖVLIGA Vasalopp....... ;)

Jag får fundera vidare och sen kanske jag också måste resonera med familjen om vad de tycker....  ;)

BESVIKELSEN: Jo jag är besviken...... Fortfarande..... MEN alltså jag är så stolt över mig själv .......ändå.......!!!
Frågan är ju nu var jag ska göra med min........ Fina medalj...... Dräkt.......och ALLA kort......!!!!

PRISLAPPEN: Ann min "bästis" frågade mig vad prislappen hamnade på....... INGEN ANING...... men vi gjorde en liten överslagsräkning på utgifter som direkt kan kopplas till VM, typ anmälan, dräkten, våtdräkten, Playitas, andra läger, kläder, nya slangar, däck osv..... Och fick då en liten nätt summa på 38 000kr.... HIMMEL AAAAAAAAARRRGGHHHH!!!!! Vi har då inte räknat kostnader som tex energiprodukter, utrustning sedan tidigare..... som cykel, hjälm, handskar osv!!! 
JA nu har jag ju många PRYLAR......MEN det kommer nog inte finnas ekonomiska möjligheter för Revansch i Oklahoma 2016!!! 

 JAG BEHÖVER SPONSORER........!!!! Alt VÄLDIGT bra löneförhöjning som INTE är kopplat till längre arbetsdag ;)

SMÄRTAN: I söndags var jag helt öm ÖVER ALLT.... jag var yr, flåsade och var konstigt illamående....... Sen gick det bara framåt...... I dag kände kroppen sig trött..... Och det gör ONT att gå i trappor..... Men alltså det känns mycket bättre än efter min sjukdomsperioder med den höga febern..... Helt ärligt är jag sugen på att gå ut och springa eller cykla lite......!!!! Får se om jag kan få till lite lätt träning i morgon........ 

NU MÅSTE JAG SOVA....... HERREGUD ÄR KLOCKAN REDAN SÅ MYCKET.......!!!!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar