tisdag 5 april 2016

En sån dag........!!!

Ursäkta att jag "ältar"....... Men ja det är så himla skönt att kunna träna IGEN!!!! Det spritter i kroppen och det är en njutning som inte kan beskrivas på rättvist sätt!!! (Öööööhhhhmmmm jo jo jag vet...... Jag är störd ha ha ha)!!!

MEN i alla fall ....... IDAG var det brickpass, 60 min cykel intervaller enligt mönstret 30min "uppvärmning" tempo A2 (lite fortare än långsamt ;) sen 3x 3min stående kadens 60 (tungt, jätte tungt) + 3min kadens 75 (lätt) + 3 min kadens 90 och sen typ några minuter nedvarvning. Därefter var det löpning 3x 6min tempo A2 med 4 minuters vila. Herregud så jobbigt....!!! Trodde att benen skulle gå av i de stående cykelintervallerna...... O jag tänker VARFÖR I HELA FRIDEN VILL MAN STÅ O CYKLA, NÄR MAN KAN SITTA??      På löpningen tyckte jag att jag fick till hyfsade intervaller.... Trots det tunga cykelpasset


Jag tränade direkt på morgonen, innan frukost så det kändes som det gav lite extra effekt. Tack o lov för friskvårdstimmen!!! Sen följde en kort stunds betalt lönearbete innan jag behövde cykla iväg till Lenhovda för möte med Älgförvaltningsgruppen!! Jag cyklade på min MTB........ Men hmmmm DET kändes i benen när jag började trampa!!! Det tog 13minuter till Lenhovda om det kändes ju bra efter så hård träning lite tidigare under förmiddagen.  Hmmm det var ett bra älgmöte och även om jag kanske inte har så jätte stor roll tog jag i vara på de "små jägarnas intresse" i lite olika aspekter !!!
Cykelturen hem UPP FÖR BERGET..... Tog lite längre tid.....ca 20 min!!!

Hahahahah när jag kom hem skulle jag taBoss på en liten promenad innan det skulle vara dags att åka på hundkurs. Så jag lämnade in min väska och knatade iväg med hunden!!! Hahahah ca 1,5km genom HELA BYN........ sen vände vi hem igen.... Suck då såg jag min egen skugga ochbörjade ASGARVA..... SVAMPEN VAR UTE O GICK MED HUNDEN!!!? Hahahahhahahahhaahhaah ja jo jag hade ALLTSÅ glömt att ta min hjälm!!! Så ja jag GICK runt på byn med hjälm på huvudet!!!  hehehehehhe på tal om gående fick jag ett peppande meddelande härom dagen.....



Hundkurser gick ändå ok trots att Boss tyckte det var lite jobbigt atthan inte fick springa o leka med ALLA andra hundar, och det var mycket VÄNTANDE!!! Men han var super duktig på att vänta i bilen innan han fick tillstånd att hoppa ut!! Kursledaren var imponerad över det momentet..... Även om vi har mycket att jobba på!!!!!


Ja nu skulle jag inte direkt säga att jag har träningsvärk..... MEN ja dagens träning och transport cykling känns i benen och jag känner mig Genuint trött för att jag fått anstränga mig till skillnad från
soffhäng!!!! I dag såg jag en bild på Facebook ochden kändes som den var så JAG, i alla fall I DAG!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar