tisdag 26 april 2016

Äntligen tillbaka på "banan"!!!

Äntligen, äntligen......... Förra veckan körde jag alla pass i programmet, minus ett simpass!! Visst jag hade fortfarande lite ont i halsen..... MEN min puls (vilopuls) var normal så jag chansade!!

Ja jo det var ju SJUKT JOBBIGT.......!!! MEN JÄTTE SKÖNT......!! I söndags var det "crawlskola" och fys/styrketräning/rörelseträning med simgruppen. En kille i gruppen går på simgymnasie och skulle leda träningen....... HERREGUD.... han körde oss hårt..... Efter uppvärmning skulle vi börja med coreövningar o då så klart olika typer av situps och minst 60 st........ Hmmmmm jag har fortfarande träningsvärk i magen!!!! Mina bihålor var inte helt nöjda med efter lite extra doser Avamys (cortison nässpray) la sig sig "hornen i pannan"!!!

Både förra veckan och denna veckan hade jag 75 minuters löpning! Så jag körde samma runda..... O nä jag är inte snabb.....o jag hade ju INTE blivit snabbare av 4veckors ofrivillig vila, MEN  jag kände mig JÄTTE NÖJD, för jag fick ju lite förbättring!!!!!

I helgen var det inte bara fokus på min träning, nä lille Boss fick också lite utrymme.... Och vi mentaltestade honom.....!!! Det var roligt att se hur de olika hundarna hade väldigt skiljda mentala egenskaper. Som vi visste innan..... Är Boss väldigt aktiv och har stort kampsinne, men som kontrast 
hade han stort behov av en ledare och det skulle finnas bra förutsättningar för att vi kan träna honom, 

MEN det krävs mycket av oss som ledare framförallt krävs STORT LUGN och STORT TÅLAMOD!!  På söndagen snöade det..... SNÖADE så mycket att Emil plockade fram skidorna.... Mattias och svärfar ägnade sig åt tornbygge....... Och Boss fick ett eget "jakttorn"!!!! 




På söndagen hände något coolt med..... Bortsett från massa snö och fina naturbilder så möte vi först en fjolåring (älg alltså), o Boss var jätte duktig och satt bara och väntade på mitt kommando, tills det att älg nr 2 kom ut VÄLDIGT NÄRA OSS!!!!! 








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar