söndag 10 april 2016

"Träningsdelirium"

Denna veckan han jag gjort alla pass utom simningen!! Först var det 60min intervaller+löpning, sen 90min löpning och i går cyklade jag 150min (2 timmar och 30minuter) och sen sprang jag 30min. Det var så underbart skönt......

Men alltså........ När jag hade cyklat i 130 minuter började jag känna mig kissignödig...jag intalade mig att det ju trotsallt BARA var 20 min kvar... Det kunde jag hålla mig...... 135 min o himmel så kissig jag var o det är här jag nästan blir rädd för mina tankar.......träningsdelirium på hög nivå hehehehehhe!!

Jag hade följande "monolog" med mig själv:
- O vad kissig jag är, jag kommer inte kunna hålla mig i 15 min.....
- Hade jag varit ute skulle jag testat att kissa i byxorna nu...... USCH nä fy DET MOMENTET ÄR ÖÖÖÖÖÖÖRRRRRKKKK!!!!
- Fast hmmmm jag kan ju inte "slösa typ 5-10 för att stanna o pinka typ en gång i timmen....!!! Då kommer jag ju förlora MASSOR av tävlingstid!!!! JAG MÅSTE TRÄNA PÅ DET!!!!!
-Jag kanske ska börja redan NU, O himmel vad kissig jag är....... Vad är det värsta som kan hända???
- o ooooohhhh jag kan inte hålla mig....... Kissa på källargolvet HERREGUD SÅ ÄKLIGT.....
Kissa i tävlingsdräkten  ÖÖÖÖUSCHH SÅ ÄKLIGT...... Naturen är orättvis.....!!!!

O DÄR pausade jag min klocka.... Hoppade av cykeln o gick på toa.... Tanken på att jag för en sekund övervägt att kissa på golvet, var SÅÅÅ hemsk.... Nästan lika hemsk som att man kanske behöver kissa i tävlingsdräkten om man nu inte är snabb nog att kunna offra Ex antal minuter på toabesök!!!!

När jag väl fått uträttat mina naturbehov, på RÄTT ställe..... Kändes det SÅÅÅÅ MYCKET BÄTTRE...... OCH jag kunde avsluta cyklingen med bra fart o sen ge mig ut på löpningen..., som kändes bra bortsett från några minuter med kramp i skenbenet.... !!!


I dag vaknade jag o hade ont i halsen igen......... SUCK NÄR SKA ELÄNDET FÖRSVINNA!????!! Jag hade ju mått bra HELA VECKAN!!!! Så det blev inget simpass som planerat.... Nej jag tog ännu mer vila!!! :(

Men ja jag passade på att använda tiden till THRIATHLON!!!! ITU WORLD TRIATHLON - olympisk distans i Guldkusten, Australien!!!! På damsidan hade vi två tävlande Lisa Nordén och Amanda Bohlin. Lisa fick tyvärr bryta, men Amanda blev 30ionde. Fast herr loppet var MER spännande!!! Såg så härligt o roligt ut..... Man blev ju avvis!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar