söndag 3 april 2016

Njutning på hög nivå


Äntligen, efter 3 och en halv veckas ofrivillig sjukdomsvila har jag kunnat återuppta träningen..... Njutningen i går när jag körde 120min lätt cykling på trainern i källaren var nästan obeskrivlig........ Ja det låter väl korkat....... Men ja det var riktigt skönt för kroppen att verkligen börja släppa ut lite endorfiner och stress!! När man tränar så mycket som jag gör och man sen slutar tvärt blir det nästan som en smärtsam abstinens där det kryper något hemskt kroppen....!!!




Efter jag cyklat gick jag på promenad med Boss..... Men ca 2min utanför dörren fick jag kraftig astma...... Usch denna pollensäsongen är inte nådig...... Misstänker till och med att det kan ha varit en del av boven till mina halsproblem.

 Denna veckan var det "lugnvecka", vilket känns bra efter så långt uppehåll. Det innebar löpning i A1 tempo (mycket lätt), i 60min, cykling 60min även det A1 och sen 120min cykling A1 +30min löpning A1tempo och 2 simpass.  Därtill var det 2 simpass som valde att hoppa över med tanke på alla bakterier bad brukar innebära.....!!

Men eftersom lördagens långa cykelpass (utan löpning) fungerade bra tänkte jag köra 60min lätt löpning i dag.... Men med gårdagens jobbiga astma i minnet förstod jag att löpningen kunde bli tuff och att det krävde lite extra "åtgärder".... 

Jag övervägde först att ta min "andningsmask" (atrim), men den blir man ju så himla svettig i så det fick bli "Buffmodellen"....  Ha ha ha...... Tur inte så många ser mig där ute i skogen ;)

Denna veckan har det varit påsklov. Jag tog ledigt på tisdagen för att umgås lite med min son och min systerdotter Linnea.... (Inte för att träna ;), vi bowlade och shoppade. Både Emil och Linnea verkade nöjda.... Även om jag själv kände mig skitdålig!!!! På onsdagen kände jag mig trots allt lite bättre och åkte till jobbet. På kvällen åkte Linnea och jag till Kosta. Mattias hade köpt nytt koppel som inte ens höll EN promenad med Boss, så Linnea och jag erbjöd oss generös att åka och byta he he he!!!! Vi båda gjorde några riktigt bra fynd så som tröjor/skjorta a 19kr och cykelvantar + cykelskoöverdrag för totalt 149kr!!!!

  
Vi båda var supernöjda med våra fynd!!! 


Så nu håller jag tummarna för friska månader fram till 20augusti......!!!! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar