torsdag 18 augusti 2016

3 dagar till dagen I- som i Ironman!!!

Jag har tagit semester hela denna veckan..... O det är jag glad för nu...... Jag känner mig VÄLDIGT AVSTRESSAD....... I måndags fick jag åka akut till stan för att fixa nytt pass, tydligen behövde passet vara giltigt i 3 månader efter utresa när man åker till Bulgarien. Mitt gamla pass går ut den 16 oktober o vi åker i slutet av augusti... Så ja det är ju inte 3 månader. Emil o jag passade på att köpa det sista inför veckan typ elkylbox, "camping övergångssladd", lite mat osv. Sen hann vi så klart med en ordentlig pokeonjakt med.....!!


I går var det packning som gällde..... Innan Tias kom hem. Sen åkte vi äntligen i väg!! Tias hjälpte till att bygga upp tältet tack o lov... Hahhahahha  på kvällen var det mest
mys o spel som gällde.

I dag vaknade jag visserligen redan 8.30. Men vi slappade o tog det lungt hela förmiddagen. Jag har bestämt mig för att ladda kolhydrater.... MEN herregud..... DET är INTE lätt..... Till frukost åt jag nästan så jag sprack.... Och då hade jag typ fått ihop 144 kolhydrater av de 750 jag borde äta under dagen för "rätt" effekt!! Jag trodde verkligen att jag fått i mig rätt mängd men där var jag helt fel ute..... O när jag sammanställde det nu i kväll så kunde jag konstatera att hmmm nä jag kommer inte nå målet i DAG!! 

HMMM jag kommer köra en annan strategi i morgon....... Jag kommer försöka fördela kolhydraterna mer jämnt över dagen så jag inte behöver proppa i mig mega mycket på kvällen...... För nu mår jag nästan illa av mitt försök på att gå från typ 300kolhydrater till 750 nu i kväll......hmmmmm. 
Jag tänker "förfrukost"  med en fralla, när jag vaknar o behöver gå på toa vid typ klockan 4-7, frukost med Emil när han har vaknat typ kl 8-10 med fralla/gröt/latte/brieost/babybell/, sen nudel lunch och pasta middagar på kvällen. Därtill ska jag dricka Cola utan 0an hahahahahah!! 

När vi slappat hela förmiddagen ville jag testa att simma i havet o Emil ville fiska..... Så vi gick till den fina stranden som var toppen för båda ändamålen........ Jag kunde simma mellan 2 bryggor och Emil kunde fiska från den yttersta bryggan!! Det var lite kallt precis när jag hoppade i men ja det är det ju alltid om man inte badar i varmt hav vid ekvatorn!! Men snabbt var det ok!! Inga problem att simma i havet i dag inte. Snitt tiden blev 2.28/100m. Kändes myket bra.... Bortsett från de Äckliga maneterna som var typ ÖVER ALLT!!! Emil fick två firrar som han släppte i igen...... För vi skulle ju inte ha tid för att laga dem hahhahaha 

I dag var första dagen som man kunde registrera sig, så det ville man ju så klart göra....... !!! Jag bestämde träff med en annan Malin (jag lärt känna via en gemensam bekant) som också hon ska köra sitt första Ironman..... Så vi hade ju mycket att prata om! O våra söner  o (en kusin) hade en del Pokémons att filosofera om...... Så efter registreringen träffades vi för lite mat och sen hejade vi på de som körde mini triathlonet i dag.  Jag hejade lite extra på alla som bar 338 kläder såklart (min klubb). Jag hade på mig klubbtröjan o fick tack vare den en liten pratstund med några andra från klubben, vilket var kul eftersom jag ju knappt känner någon. 

Hmm ja det blev några inköp med....... En mössa o den tog jag på direkt för det var jätte kallt i mitt blöta ny duschade hår..... (Den är på fortfarande fast jag lagt mig...), en keps och en t-shirt..... Där IM märket var tryckt på ryggen med ALLAS namn...... Alltså det är ju lite  (läs skitmycket) coolt med en tröja med sitt namn på..... Värsta bra-iga försäljningsknepet hahahahhahahahhaahhaah !!!
Jag hade gärna köpt typ HELA sortimentet....... MEN ja det var ju int ekonomiskt aktuellt snyft



Ööööööö nu mår jag illa o ska ta o sova!!!! Naattinatt






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar