söndag 7 augusti 2016

Lite av en lat vecka.....

I tisdags började jag med simning i Tofta sjön, 1200m......a 2,24 min/100meter. Sen bjöd Ann på  tacos på altanen...Så gott o välbehövligt med långt samtalsmys. O hennes fina bostad bjöd ju på en underbar morgon vilket inte gjorde det så jobbigt att vakna.......


Men onsdagen var ju rätt seg sen.... Hehheheheheh

I torsdags kom min syster för några dagars semester. Det var en speciell dag för det var 17 år sedan jag och min underbara make träffades. Men..... Jag hade ju ändå en timmes intervaller på cykeln!!!
Jag kände att jag inte mentalt orkade de intervaller som var planen.... Jag tänker att det kanske inte kommer göra mig super mycket snabbare....... Men jag tänkte att det i stället kommer hjälpa mig mer om jag lär mig ligga i tempoställning även i backar.... Så jag körde backpass där jag försökte ligga bara i bågen........o det gick oväntat bra....... Ja känslan var bra i alla fall!!
SEn väntade god middag och mys med familjen......!!


Även fredag var en speciell dag.... Tias dotter Amanda fyllde 25 år!! Jag jobbade och bytte sen om för löpning!! Jag hade 60 min löpning..... Men med tanke på festen bestämde jag mig för att bara springa till kalaset från bussen ca 3km......!! Hade tänkt springa mer men jag var så himla trött efter en hård vecka på jobbet!! Ja det kändes som fusk.....men jag hade inte ork fullt och då var jag ändå nöjd att jag gjort något.........!!

Lördag, simning igen.... Hmmmm ännu mer fusk..... Ja det var ruggigt väder, Emil ville till Viserums marknad och Tias vägrade köra dit.... Jag valde prioritera Emil för det var ju så ruggigt väder...!! Kändes inte helt bra, men jag tänker att jag kanske kommer "simma i fatt" lite under Kalmar veckan....hmmm ja jag försöker "släta över"  fusket för mig själv.....!! På kvällen lagade Emil supergod middag!! Vi avrundande kvällen med tuché!!


I dag var det 2 timmar cykel och 45 min löpning. Jag kämpade med min tempoställning..... Första timmen gick jätte bra..... Jag hade ett snitt på 26-27km/h...... O låg i tempoställning trots både upp och ner för backar!!! Sen helt otroligt..... De sista 7-8 km var läte blåsiga och jag kunde inte ligga i tempoställning för det var så mycket trafik..... Jag tappade helt otroligt mycket.... O slutade på under 24km/h - Irriterande!!! Hade ju varit skönt med riktig bra fartpass!! Sen sprang jag.....med Boss 45 min!! När jag kom hem var det spa dags med test av Herbalifes nya produkter..... Härligt!!


När vi körde min syster till tåget tog vi även en Pokemonjakat i VÄxjö.......

Jo min idol Juhanna Tuuf körde Norseman exremtriathlon i helgen...... Banprofilen är galen...!! Jag har inte fått rapport hur det gick än....MEN ja bara att ge sig på det känns STORT!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar