söndag 18 september 2016

Hej du gamla simhall..... Long time no see

I dag var det dags för första passet i simhallen..... På väldigt länge...!! Jag har ju BARA simmat ute sen mitten på maj.

Förra terminen simmade jag med Vetlanda Simsällskap. Då fick jag köra fys med tävlingsgruppen och sen fick jag en egen bana för att köra träning efter mitt eget program. Tränarna som tränade tävlingsgruppen brukade dock ge mig "korrigeringsintruktionen" typ -vinkla handen mer- du "klappar" vattnet, testa högre frekvenser osv. Men om jag ville fick jag köra med tävlingsgruppen vilket jag gjorde ibland. Dessutom körde de i bland "övningar" som var bra för mig o mer lek för tävlingsgruppen typ "mass-start", eller "blindsim"!!

Jag erbjöds även denna terminen att köra detta upplägget. Jag ser det verkligen som ett stort priviglerium..... Men jag känner att just nu skulle jag nog inte fixa fyspass o sen simning och jag har ju inget träningsprogram än.....!! Så jag bestämde mig för att köra med "vuxengruppen"i stället. I denna gruppen är de oftast 4-7 st och de kör på 2 banor så det är helt ok, även om några är rätt nya på simning. Det var skönt att simma igen, men alltså..... Min hjärna blev stressad...... De simmade typ Max 100m sen VIIILA o lite prat om vad alla kunde göra bättre, oftast simmade de bara 25or o sen vilade..... Min hjärna ville bara "mata på längder".. !! Vaddå vila efter EN 25a??!!!  Dessutom...... Om vi skulle simma 50 o jag simmade först...... Så var jag klart RÄTT MYCKET före de andra..... O då fick jag vänta lite extra.......Övervägde ett tag att köra dubbelt.... Men ville ju inte verka kaxig..eller stressa de andra som faktiskt är nya och som ännu inte hittat rätt tex vad gäller andning o liknande... Nä så jag tog djupa andetag o väntade snällt!!!

Men ja det var kanske bra för min kropp...... Att jag inte körde på hjärnans upplägg, Hahhah
Nu känns det knappt att jag tränat.... Men ändå en skön känsla...... O ja det var ju kul att kunna berätta för tränarna vilken bra effekt jag hade haft av att träna så..... Att jag lyckades göra min bästa simning EVER på Ironman med 1.timme 29 minuter (enligt min egen kl), där jag gissat 1 timme o 40 minuter.
Stolt var jag noga med att poängtera att jag trots sluttiden FAKTISKT var nr 575 upp från simningen..... !!!

Nästa vecka skulle det var klubbmästerskap, något jag själv inte tänkte att jag skulle delta i..... Jag menar det är ju snabba små rackare.... de där tävlingssimmarna.... Men ledarna tyckte absolut att jag kunde vara med..... Hahhahah undrar om de har en kategori motsvarande typ fotbollens "oldboys lag"??

Men ja vi får se..... Dock sa de att de skulle köra lite intervaller på onsdag för att få igång ungdomarna efter en lång viloperiod o detta bedömde de att jag också kunde vara med på, även om jag normalt bara simmar med dem på söndagar. Det låter som en bra start även på denna terminen tycker jag!! O fyspassen är ju super eftersom det har varit det moment jag har haft svårast att få fart på själv!! Men är jag där med ungdomarna vill jag ju inte vara sämst eller "fuska".... Så det är ju absolut en morot!!!

Nu måste jag ta natt.. Så jag orkar möte ännu en tuff vecka på jobb!!  Zzzzzzzzzzz

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar