måndag 12 september 2016

Plötsligt händer det...... I´m back on track!!

Ja jag tjatar men detta med återhämtning är jobbigt...... Jag har vilat, ätit nyttigheter, vilat, gjort 4 hel kroppsmassager+en fotmassage+ en ansiktsbehandling, vilat, sovit minst 8 timmar VARJE NATT.... gjort små motionspass typ vatten gympa- promenad med hunden, vilat lite till........ MEN ÄNDÅ.....
Fram tills nu har jag känt mig sjuk...... Ja jag har inte haft feber eller några andra sjukdomstecken.... MEN alltså, det har känts som jag haft en jätte influensa och som jag precis blivit bättre men som om kroppen är helt SVAG!!!! Utöver jobbet har jag i stortsätt inte orkat något utan har nästan bara satt mig i soffan o gjort INGET!!!

I går var det simträning..... Men alltså bara tanken på att köra till Åseda gjorde mig trött o jag ville lägga mig o sova lite mer i soffan.......MEN denna unda cirkel behövde brytas! Jag valde det som kändes minst jobbigt och som jag brukar använda som "roligt avbrott" i perioder med långa sega pass...... Nämligen en MTB tur på fina skogsstigar!!

Det gick inte fort... Men det kändes jätte bra och framförallt gav det mig massor av härlig energi...... Och jag kände inte längre något behov av att sova "middag"!!!



Att inte bli HELT SLUT.... Gav mig nytt hopp.... Jag kanske kan börja träna ordentligt igen..... Det har varit HEMSKT att INTE orka/kunna träna!!! Mentalt är mitt jobb lite för jobbigt om man inte släpper ut lite...... Min träning känns som ett måste om jag ska överleva den påfrestning mitt jobb innebär!!

Eftersom jag inte kände mig sämre efter gårdagens cykling kände jag mig redo för nästa steg. .......
Emil skulle ha "barmarksträning" med sin skidgrupp..... Så jag bestämde mig för att hänga på... De hade konditionsträning på programmet för dagen. De började med "droppbasket" sen när vi var varma skulle de springa ca 1km. Perfekt för mig!! Efter km körde de olika intervaller, dels en variant av "idioten" (spring till kon1, jogga hem, spring till kon2, jogga hem och avsluta med maxlöpning till kon3 o jogga hem), sen flera olika intervallvarianter i en rätt lång brant backe. Strechning, och sedan km rundan igen. Efter det körde barnen lite fotboll, men det hoppade jag över. Träningspasset avslutades med lite styrkeövningar - 8 sit ups, 8 armhävningar (de ska öka en för varje träning), plankan, utfallssteg och "upphopp med armhävningar". ALLTSÅ.... Att springa..... HIMMEL så bra det kändes....... Ja jo intervallerna var ju så klart jobbiga, men de tog det lugnt eftersom ungdomarna just börjat med träningen efter en lång viloperiod, så deras tempo passade mig bra!! JAG var inte SIST!!! Ok jag sprang ju inte så LÅNGA STRÄCKOR..... Men mina tider på km var bättre än innan..... !!


Heheheheh jo nu när det går så bra så blev man ju lite sugen på at sätta upp nya mål..... Då kanske detta kan vara något..... För att motivera mig själv till att träna upp min löpning hahahahahah!!!







Nu ska jag lägga mig så jag kan nästan kan få ihop mina 8 timmars sömn!!!
Och jag kommer somna med ett stort SMILE!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar