onsdag 15 mars 2017

Hårda långa intervaller!!

I dag hade jag långa hårda cykelintervaller på mitt program. Jag hade 3x10 min hårdkörning med 2 minuters lugn vila emellan.  Ja jag borde ju cyklat ute..... men hårda intervaller gör sig bra i trainern hahhah.......!!! 

Mitt mål var att jag skulle köra med minst kadens 75 men med tunga växlar under intervallerna..... ok snittet blev ju 70 i kadens men jag tror att jag lyckades hålla minst kadens 75 under större delen av tiden. 





Innan jag hoppade på cykeln gick jag ca 7km med Boss som "uppvärmning"...... träningsvärken från helgen är ju nästan borta nu.... men ja nu undrar jag om inte benen fick en fysisk chock av både kadensen och tyngden i intervallen!! Hoppas jag fixar mina löpintervaller i morgon!!!     

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar