söndag 19 mars 2017

Dåliga och Bra träningspass

Ja vad ska jag säga..... vissa pass känns toppen och vissa känns bara så fel..... o suck rent deprimerande.

I torsdags hade jag löpning i intervaller på 1-2 km. Men på natten mellan onsdag och torsdag var jag dålig i magen så jag flyttade torsdagspasset till fredagen då jag bara hade 30 min rehab träning. På fredagen kände jag super redo för lite löpning. Jag har ju knappt sprungit mer än 2 pass sen min fot blev bättre..... jag har ju varit sjuk i en månad nu..... och jag kände otroligt nog en stor lust för att springa........ hur otroligt det nu låter!!!

Ok så jag värmde upp med 15 min löpskolningsövningar........ (fast det var nog för lite)........ och sen tänkte jag att jag skulle springa 1 km vila 20-30 sekunder, springa 2 km -vila 20-30 sek osv...... men suck...... efter 400m ja ni läste rätt 400m höll jag på att dö....!!! Det var SÅ jobbigt att jag var tvungen att stanna upp en kort stund...... MEGA suck!!! Ja att köra "intervaller" var ju hmmm inte så aktuellt.... jag borde tänkt om och kört "HIT - Intervaller".... men nej jag försökte hänga på ursprungstanken!! Alltså mitt tempo..... var så sjukt dåligt att ja jag inte tror jag gjort sämre NÅGONSIN!!!! Märkligt, jo jag fattar att min kondis är obefintlig efter 5 månaders "viloläge" o även om jag cyklat o simmat lite....... men ändå!! SÅ DÅLIGT!!! Många, ja för att inte säga DE FLESTA  GÅR ju snabbare än jag sprang!! Glädjen jag kände innan träningspasset var som bortblåst.... no existing no more!!


Ok sen när jag kom hem o fått vila lite tröstade jag mig med en lång härlig promenad med Boss!


I lördags hade jag simning 2500m men jag bestämde mig för att simma 2000m eftersom jag knappt orkade 1500 förra veckan. Jag lyckades övertala min svägerska Tina att följa med igen!! Hehheh nu tänker jag allt dra med henne på lördagar så jag får lite sällskap!! Enligt planeringen skulle jag simma i tempo A1, A2, A1 och så A2. Just DET momenten vet jag inte om jag lyckade så väl med..... A1 är väldigt svår att simma........ fast jag försökte simma intervall 2 lite fortare o det blev "liiiiite lite snabbare" hahhahah!! Men jag tyckte det kändes jätte bra och tempot var inte HELT katastrofalt som när jag sprang!! Jag fick visserligen astma under intervall 4 men det lyckades jag "andas bort"!!
Känslan gav mig lite tröst..... från fredagen......... ja att jag inte är helt KÖRD alltså!! Men så är nog simning "min grej" - vattuman o allt som jag är!!! Jag försöker påminna mig om min SUPER bra simning på Ironman i Kalmar....... Där kom jag upp som person 586.......vilket känns otroligt bra för mig!! Jag kom ju upp nästan 10 minuter snabbare än jag och min PT räknat med!!


På lördagseftermiddagen skulle det vara skidavslutning i Hjortens alpina (Emils skidklubb)........kl 16.00 ..... MEN när jag kom hem kl 12.50 var familjen STRESSADE TILL MAX!!! Hahhah ja jag hade alltså missuppfattat tiden.......Vi skulle åka 13.00!! Ok så jag hann inte byta om, men jag vägrade åka UTAN mascara!! Klubben skulle bjuda på hamburgare och Fika...... inget av det som jag kände att jag jätte gärna ville äta....... Så jag slängde in lite broccolisoppa i micen och tog med mig en bunke att äta i bilen.....!!


Min nya kosthållning går hyfsat bra...... men på lördagen var jag jätte sugen en mumsig chokladkaka...... så jag googlade och hittade ett recept utan vitt mjöl och socker!! Ja ok det var dadlar  och 10g mörk choklad i...... vilket ändå kändes bra, när resterande del av kakan bara innehöll nötter, ägg och 2msk nötmjöl Den blev oväntat god!! O bäst av allt var att jag inte direkt behövde känna dåligt samvete av att äta den.......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar