söndag 11 juni 2017

Fokus på Open Water träning

I tisdags körde jag brickpass och det kändes så bra att äntligen se lite effekt av hård träning. Tisdagar är ju egentligen min simdag, men jag ville använda ledigheten lite mer och köra ett formtest. På ondagen kändes det i kroppen att jag jobbat hårdare än vanligt. Jag bestämde mig för återhämtningsdag, men gick rask promenad med Boss ca 7 km. På kvällen kändes det ändå rätt tungt, så jag gjorde lite "rörelseträning", inte för att få puls utan för att få igång musklerna: benböj, utfallssteg, situps, "fällkniven", knät till armbåge osv. Jag körde ca 40 minuter. Där efter kändes mycket bättre i kropppen. Att vila o vara stilla är nog inte helt gynnsamt..........!! Jonas Colting (Svensk fd proffs traithlet), som är lite av min Guru - rekommenderar ju "rörelse varje dag" så det brukar jag satsa på!!! 

Ok så nu hade min träningsplanering "störts"...... men ja den 17 juni är det ju dags att simma min 5000m tävling!! I torsdags var det 8 juni.......suck VÄLDIGT KORT tid kvar till den 17 juni..... AAAAARRGGGGG!!! 

Jag behövde SIMMA........ Så jag bokade date med en tjej på Facebook, 338 triathlonforum. Hon behövde också simma. Skulle visst göra en swimrun tävling nu i helgen. Det var 5 grader när jag åkte hemifrån till jobbet..... 5 grader....... brrrrrrrrr fy fasiken...... Enligt Yr.nos vädersida skulle det bli 11 grader...... ja nästan super varmt!!!! :(


Jag kände mig långt från sugen och försökte hitta alla möjliga ursäkter......... men PT Linda deklarerade att jag behöver simma...... så ja det var ju bara att traska i väg till sjön efter jobb..... ja o så kunde jag ju inte svika min nya Facebook/klubb kompis....... 
Det såg rysligt kallt ut när jag gick till sjön, men strax kom solen o om inget annat kändes det lite bättre.......!!! Tjejen skulle köra swimrun och ville egentligen springa med..... så vi simmade liten sträcka "ihop" fast ja hon var ju  mycket snabbare än jag..... Sen sprang ho vidare och jag simmade lite till....... fick ihop nästan 1400m och det är jag nu nöjd med.Inte så farligt kallt egentligen......... men alltså......motvinden var jätte tung!! 



När jag åkte hem kände jag mig väldigt nöjd.... trots allt....... även om jag hade fått skavsår i nacken. 
Bild på skavså

I fredags sprang jag back intervaller-....... väldigt jobbigt men ett snabbt och effektivt pass innan fredagsmyset drog igång!! 

I går var det invigning av MTB banan i Emils skidklubb. Vi var ju så klart där och Emil tog i allt vad han kan även om det ju så klart inte är lätt att tävla mot vuxna så fick han 6e bästa tid........ (än så länge). Efteråt behövde jag simma, lördagar är ju min simdag....... men  ingen ville följa med mig så jag fick helt enkelt åka själv. Jag Åke till en sjö som heter Madkroken!! Där finns det en långgrund bukt!! DVS jag kunde ju simma i bukten och vattnet gick mig aldrig högre upp än till höften!! Hahhahah men så klart hade jag  PT Lindas boj....... ja som säkerhet trots allt!! Det gick bättre än i torsdags och jag simmade 2000m. MEN alltså........ DET var kallt!!! När jag sen skulle köra hem upptäckte jag att jag hade glömt handduken...... elände!!! 


Nu är jag i Eslöv för att hjälpa till med förberedelserna inför min systers dotters student........ o då såg jag som av en händelse att de har 50 m utomhuspool...... på badet nära min syster...... så ja jag tänker helt enkelt inleda dagen med en simtur...... till !!! 


Himmel nu är det bara6 dagar kvar ..............!!!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar