tisdag 6 juni 2017

Nationaldagen - en glädjens dag!!!

Ja jag är så lycklig att det knappt går att beskriva...... men väldigt trött....... hahhahaha
I dag är det nationaldagen i Sverige.  Vi firar nationaldagen för att hylla minnet av att Gustav Vasa valdes till Sveriges KUNG, att Sverige blev ett fritt rike och att Kalmarunionen bröts den 6 juni 1523....... (ja DET vet väl ALLA hahhahah)!!!

Dagen till ära besökte kung Karl den XVI Gustav och drotting Silvia Glasbruket i Kosta. Emil ville åka........ o se "kändisarna" live!!! Men inte jag........ så Mattias offrade sig!! När jag kom hem berättade Emil uteslutande om att han fått köra Segway....... hmmmm kungafamiljen måste ha gjort stort intryck på honom hmmmm hahhahah!!!



Jag själv..... hade bokat in BRICKPASS delux!! Cykling lite mer än 4 mil och sedan löpning ca 5 km.
Jag var tveksam om det skulle gå eftersom jag varit sjuk...... men jag har känt mig bra sen i söndags så jag bestämde att jag fick köra på känslan...... o lite puls......!! Jag började med cyklingen.  Att det är nationaldagen måste ju firas på något sätt........ så jag bestämde mig för att leta fram min VM (Sverige triathlondräkt)!! Ja en Sverigedräkt är ju en självklarhet en dag som denna....... för att hylla en sann förebild Gustav Vasa som skidade 9 mil mellan Sälen o Mora.... på typ träbrädor!! Hahahhhahah


När jag körde ut från vår by..... kändes det som om min cykel skulle blåsa i väg.... Jag tänkt att det skulle bli VÄLDIGT tung i dag...... o det var det..... jag fick kämpa Väldigt mycket och trampa för fullt även i nedförsbackarna...... !! Men jag försökte fokusera på att ha hög kadens (många tramptag per minut) men låg växel samt att ligga ner i tempostyret! Det var otäckt när det blåste men jag lyckades använda tempostyret ca 80 procent av rundan........ o det gav effekt!!! Byn Vägershult brukar vara helvetet på jorden....... en enda lång backe genom hela byn. Därefter brukar jag vara helt slut, men i dag såg jag att jag hade snittfart på 24.7km/timme och fick då jätte mycket energi och kände att ett rekord var på gång!! En granne i min by skrev på Facebook att hon kört förbi mig och att  jag såg proffsig ut!! :)  (Tack Virre........ nästa gång får du stanna bilen o fota mig ;)
När jag stannade utanför vår trädgård....... stod klockan på 25,2km/h....... ja det spred sig en lycka i hela kroppen PERSONBÄSTA....... inte bara för den rundan utan för hela livet när jag kört själv!!! Äntligen!!




Trots att det varit tungt..... i motvinden.... kände jag mig så stark och redo för en löptur. Jag hade tänkt springa 3km själv..... men Boss behövde motioneras lite, så jag bestämde att köra 5 kms rundan vi brukar gå/springa..... men med tanken att jag springer så mycket jag orkar o sen går resten....... !! Den första fjärdedelen är på asfalt ....... o då kändes det som jag hade super fart..... !! Men jag kände mig liksom aldrig helt utmattad och tvungen att gå. När jag började bli trött saktade jag ner tempot lite......! Jag gick 0 gånger..... inte ens i värsta backen...... MEN jag stod still 2 ggr..... en för att Boss behövde uträtta inte naturbehov och engång för att han ville dricka lite i bäcken. Jag stängde inte av klockan........ ville ha en rättvis bild!!!  När jag kom hem och stängde av fick jag nästan en chock..... 7.31min/km!!! Min bästa tid innan var 7,45min/km och det var i Stockholm. På denna rundan har årsbästa varit 7.53min/km innan!!!



Alltså vilka galna resultat........ både på cykel och löpning..... ok det känns lite i mina ben nu.... MEN alltså det kunde inte komma mer lämpligt...... jag har nämligen börjat misströsta och har varit haft jätte svårt att hitta motivationen.......... utom  för simningen som varit det enda som känts roligt!!
Nu känner jag mig så laddad och hade nästan velat gå ut o springa liten runda till hahahhha

Dagen till ära ville min underbara son laga 3 rätters...... så nu är jag mätt, trött och så himla GLAD!!!!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar