söndag 1 maj 2016

Valborg -träning, fotboll och mys med vänner!!

Valborg.......... Nästan som en "vanlig" lördag....... Men ja lite mer........!!!
Men träning funkar ju ALLA dagar....... (Jag sprang/cyklade ju både på jul/nyår och min egen födelsedag)!!!

I går hade jag 120min cykling i lätt tempo och sen 45min löpning i 3x5 min intervaller.  Jag bestämde mig för ett köra en runda som jag kallar för " 3backsrundan"!! Den består av 1/3 terrängcykling, 1/3cykling på större grusväg och 1/3 asfalltsväg, och så klart 3gigantiska backar som jag körde backintervalllöpning (och cyklade i så klart)!!!
Det var ett toppen pass...... Jobbigt men skönt jobbigt!!! Och GLÄDJADE för alla mina löpintervaller gick rätt mycket fortare än tidigare intervaller i dessa backarna och en del av cykeln var min bästa cykel MTB tid!!!


När jag kom hem var det bråttom, Johanna skulle åka och titta på när Oliver och hans lag skulle spela fotboll på Hovshaga ochjagoch skulle följa med!! Mmmmmm ja alltså fotboll......vad ska jag säga efter 13år som fotbollspelare i BK Kick.... (Malmö), sitter det i ryggraden......!!! Jag kan INTE låta bli att heja och "hjälpa till"!!! Typ "-AKTA NR X FRI BAKOM DIG, LYFT LAGET, TA DET LUGNT DU ÄR FRI,  FÖRST PÅ BOLLEN, LIGG PÅ SOM ETT PLÅSTER"!!!! Jag är pinsam I know, men jag kan liksom inte låta bli det bara sprutar ut ur munnen............. !!! Var gång jag tittar på fotboll (inte på tv så klart), tänker jag att jag borde vara tränare...... !!! O jag var ju det innan för laget som jag nu tittade på, när Emil spelade där, men problemet är ju detta med tiden.... Men ja det tar ju 
mycket tid.... Tid jag inte känner att jag har...... Nu när jag tränar för långdistans!! när matchen var slut hade jag nästan ingen röst kvar........!!!! Killarna från Lenhovda förlorade tyvärr..... Men de spelade jätte bra..... Och man ser att de har utvecklats mycket!!!! 

Efter Växjö trippen var det Valborgs mys med Johanna, Andreas och Moa!! Vi åt mumsig god mat... bland annat älgfile från "min Älg"....... Älgen jag sköt 2014, (min första)!! Sen så klart champagne framför Brasan!!! 



Ja kort och en MYCKET HÄRLIGT LÖRDAG!!!!!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar