söndag 27 mars 2016

Påskhelg

Efter ännu en veckas sjukdom börjar jag känna mig stressad....... Men i nu känner jag mig bättre och tänker börja träna i morgon!!! Denna veckan skulle ha varit lätt vecka så jag börjar nog med det för att komma i gång igen!!! Denna veckan har jag tagit två promenader, en på Långfredagen med Marhultsmarchen, en tipspromenad a ca1mil. Hela familjen gick o det var därför den tog VÄLDIGT LÅÅÅÅÅNG TID!!

På eftermiddagen var vi bjudna födelsedagskalas hos Mattias systerdotter Isabella som fyllde 25 år. Tema var barnkalas och tillhörande maskerad....... Hehehehehhe ja jag har ju alltid varit en pojkflicka... Så att vara PRINSESSA skulle jag aldrig ens komma på!!! Men JA nu har jag ju en fin lång blå balklänning hemma...... Så ja då kanske jag kunde klä ut mig till Elsa i filmen Frost Hahhha







Isabella var en söt leopard eller kissmiss.... matchad med söta lilla Freja, svärmor var Ballerina som matchades med svärfar clownen, Emil var Texas Ranger och lille Liam (som vi passade) var pirat!! Det var ett bra Barnkalas med mycket god mat!!! 

Påskafton började 6.15 med Påskäggsjakt för Emil och Liam som vi var barnvakt till. Det första ägget hade haren visst lagt  redan bredvid sängen......




Sen lagade jag "äggtapas", spansk omelett, kokta äg med majonäs och rödrosa/sillbitar, soltorkad skinka med ägg och soltorkadtomat röra, oliver, korvar och ostar av olika slag som vi skulle mumsa på efter att vi kört gokart  med familjen från Prinsnäs......
Alltså Gokart..... Väcker djävulen i en men ja det är ju så himla kul....... till ochmed lille Liam kunde köra och han ÄLSKADE det lika mycket som alla andra grabbar isällskapet hehehehehhe!!!!! 
Efter Gokarten åkte vi till Prinsnäs och slappadeoch åt massor av super god påskmat!! Men det var lite traumatiskt oxå för min mobil STENDOG!!! AAaaahhggggg!!! Men ja helt otroligt efter lite blod svett och tårar lyckades jag ÅTERUPPLIVA eländet!!!!









Idag var det dags för påskfirande i Bostorp med släkten...... Mer god mat...... och mer Påskäggsjakt!!!! Hahahahah denna helgen har vissa mönster....!!! :)
Och jag har just avrundat söndagen med att fixa vår "helgskinka"!!!!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar