söndag 31 juli 2016

Äntligen börjar det kännas bra....!!

Ja i ärlighetens namn...... dagens pass var inte helt optimalt..... Jag hade 5 timmar på schemat, när jag gav mig i väg blåste det, men det kändes inte så jätte mycket...... !! Jag lyckades hålla ett snitt på 26km/h de första 5,5 milen. Sen kom jag till Älghult och stärkan mellan Älghult och Lenhovda är grym vad gäller uppförsbackar..... När jag kom till Lenhovda var mitt snitt nere på 24km/h.


Jag kände mig super trött men efter en gel ovh lite "planmark" kände jag mig i stark igen..... Men trots det blåste hårt jätte hårt..... Så jag lyckades aldrig höja snitt över 24 km..... Mitt mål var 5 timmar med snitt på minst 26 km..... Och dessutom..... När jag hade kört i 3,5 timme fick jag plötsligt låsning otygen ner över skinkan. Detta har hänt innan men då har det oftast hjälpt att jag tryckt hårt på muskeln/nervern eller vad som nu är klämt. Men inte i dag..... Jag försökte klicka ur benet och strechat men nä det ville inte släppa...... Min hjärna tänkte ISCHIAS läkningstid 6-8 veckor AAAAHHHGGGGGGG!!! Jag bestämde mig GENAST för att brytaIschias i 6 veckor har jag INTE tid med........ Jag har typ bara avbrutit 2 pass innan (grymt skoskav en gång och kraftig åska näst), så det kändes mental skit jobbigt!!!

När jag kom hem efter totalt 4 timmar försökte jag massera med min rulle och strecha alla möjliga övningar jag bara kom på.....  Det släppte lite......MEN nu är jag öm.... Jag måste försöka hitta en sjukgymnast eller massör "first thing" i morgon........

Först kände jag mig rätt nere av allt som gått fel.... Men nu har jag försökt intala mig at det inte är så illa.... Att träna hårt med mycket backar  och mycket vind kommer att göra mig stark när det gäller och eftersom banan är mycket plattare..... (Hmmmm ja jag försöker intala MIG  det i alla fall heheheheh)..........

MEN MITT LÖPPASS...... I fredags var jag trött men hade ändå bestämt mig för att köra 90 min...... Men sen behövde familjen lift från en göl där de var o fiskade......maken sa att det var ca 13km dit... Så jag bestämde mig för att springa.......DEt blev lite längre o tog väldigt mycket längre tid.... Men det kändes superbra...... Efter ca halva tiden tog jag en gel på fastande mage..... Det lärde jag mig inte var så bra..... Magen gillade det INTE!!! Men jag lyckades ändå "springa" vidare.... Eller rättare sagt jag fick gå jätte mycket för jag orkade helt enkelt inte springa i de galna långa backarna.... Totalt. 149 meter höjdstigning...... Men jag var inte helt slut när jag kom till sjön..... Så jag tänker lite samma här.....


Hade jag inte haft så mycket backar hade jag troligtvis inte behövt gå så mycket och då hade jag haft en bättre tid....!! O Jag känner att det finns hopp för mig!! Jag har lärt mig att jag inte kan ta generna på bar mage.....  Jag kommer därför att ta pannkakor även på löpningen...eller åtminstone när jag springer ut....!!

Jag tycker det känns som en bra vecka även om det inte alls blev som det var tänkt!!! Denna veckan har jag dessutom gjort de sista inköpen, trishorts - nya simglasögon med solskydd - träningsglasögon med styrka- flipbelt och lite mer gel!!!

Några bilder från helgen o familjens aktiviteter, fiske/rasta djuren och bygga koja!!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar