måndag 9 januari 2017

Träningsvärk på maxnivå

Första veckan på 2017.......ja det känns som om det började bra......!!

Jag var ledig den 2 januari....... vi tog en shoppingtur till Kosta....... jag ville köpa ett nytt termoset, men de var bara dyra varianter i Kosta. Jag jobbade 3-4 januari. Den 3 januari jobbade jag i stan o passade då på att ta en friskvårdstimme och cykla till Sammarkand. Jag hittade ett blått skid/termoset. Det hade kostat 3000kr, men på rean och med medlemsrabatt blev det totalt 599kr!! Kändes som ett riktigt bra fynd.


Den 4 januari.... jobbade jag hemma så jag skulle kunna packa!! Emils skidklubb hade bokat in spontant läger i Orsa! Jag var sugen på att åka, annars åker ju alltid Tias. Ett liiiitet problem är ju att jag har svårt att köra bil långt.........men det var en kille som ville samåka..... så nu var det dags att åka!! Jag körde till Mjölby...... typ 13 mil (av de 60 hahhahahha)!! När vi körde var det som kallast minus 27 grader..... BRRRRRR


Under fredagen var det ca -22 grader!! Barnens skidpass på förmiddagen blev ganska kort. De hade bokat lunch för oss i restaurangen. Det var god mat i flera olika varianter. På eftermiddagen blev det lite "varmare" bara ca -10. Men barnen led inte, de åkt till och med hela kvällsåkningstiden.  Jag var den enda mamman, Där var en mamma till men de hade åkt hela familjen. Johanna (den andra mamman) och jag promenerade på fjället och åkte sedan och tittade på när barnen tränade.


På lördagen var det "bara" -2/5, solen sken och det kändes underbart. Jag hade med min egen slalom utrustning, men vara tveksam om jag skulle fixa det med min dåliga fot.!! Men jag kände mig jätte sugen, jag har ju inte åkt skidor själv på ca 3/4 år. Vi bodde högt upp i backen, så jag tog på mig allt o åkte ner...... himmel så ont jag hade när jag kom ner...... o då övervägde jag verkligen att skita i det..... men sen började jag analysera smärtan........ jag hade ont i hälsenorna, vaderna och låren..... MEN jag hade lika ont i BÅDA benen och kände ingen extra smärta i min skadade fot....... så då köpte jag en dagsbiljett!! Johanna skulle också åka lite. På förmiddagen åkte vi mest i "barnbacken" och då släppte smärtan och efter lunch kände jag att jag nog kunde trotsa min "sittliftsrädsla" och jag åkte upp till toppen. På vägen upp såg jag både varg och lejon..... (i Rovdjursparken som ligger mitt i backen)..... heheheh!!!

Vilken känsla....... så himla härligt att kunna motionera..... !! Så jag åkte o åkte o åkte.......!!!

På kvällen fixade alla papper deras barns skidor.....slipade kanterna o sånt...... jaha..... jag har 0 koll på sånt......!! Stackars  Emil skulle vara den enda som inte hade nyslipade skidor......, men Jonas (en pappa och tränare) förbarmade sig och fixade Emils skidor!! Gissa om jag var en väaldigt tacksam mamma sen!!!!

På söndagen skulle vi åka hem vid efter lunch...... då fick  jag sms av en triathletkompis frånVM -Johanna Tuuf!! Hon skulle köra Axa Skimaraton i just Orsa!! O så kul..... jag kunde heja!!


Hmmmm hemresan gick...... snabbt......Johan som vi samåkte med körde....... han tyckte nog jag körde för sakta!!

I dag körde jag på på mitt schema o det kändes toppen....... ÄVen om jag nu har träningsvärk från HELVETET!!! I stället för rehab körde jag promenad.... för att bli av med träningsvärken!!


1 kommentar:

  1. Bra där! Aldrig ge upp!
    Träningsvärk botas med TRÄNING

    SvaraRadera