onsdag 1 februari 2017

Ett år äldre och mer löpglädje

Japp jag har blivit ett år äldre och jag går in på mitt sista år i AG 35-39 år........  jag vet inte om det var en ålderskris när jag bestämde mig för att bli triathlet för några år sedan....... men någon 40 års kris har jag inte märkt av än...... kan ju i och för sig bero på att det är ett helt år kvar till 40.......!!!! Hahhahah

I år blev jag firad som en drottning..... undrar om alla trodde att jag firade 40talet.....?? Hahahha Presenter är ju inte allt.... men ja det är faktiskt väldigt roligt att få dem, även om man inte är barn!!
Min första present var en perfym från DKNY (Donna Karen New York), den luktade friskt och gått. Den fick jag av min underbara vän Ann. Sen kom maken hem med en fantastisk blombukett....massor av röda rosor, (till skillnad från de 2 kaktusarna jag fick för några år sedan.......hmmmm)

Maken visade mig en bild..... det var hans present till mig..... o vilken present....!! Det var ett par nya Ascis löparskor med dubb och Gore tex. Jag har önskat mig sådana skor i flera år men har inte tyckt att jag har råd!! Tyvärr hade han fått meddelande om försenad transport så därför visade han mig bilden!!! Dessa underbara skapelser kom i dag..... o jag nästan undrar om inte Asics har använt min fot som modell när de gör sina skor för de passor mig VÄLDIGT BRA!! Rätt märke och Rätt storlek.
Tias visade mig en artikel i Runnersworld som kom ut i januari där de hade gjort test av olika dubbskor. Mina fick tillsammans med ett par Haglövskor bäst kritik.



När maken kom hem med paketet i dag, kände jag sån extrem längtan efter att springa........  jag har ju testat att springa så nu bestämde jag mig för att ta en liten löptur o testa både min fot o mina nya fina skor. Jag joggade mycket lätt i ca 2 km och man kände att dubben svarade bra där det var halt, både på elljusspåret och asfalten!! Ja det är ju inte helt sant.......... jag klarade ju med min dåliga kondis inte av att jogga hela rundan. Jag fick ju gå och då framförallt i backarna. Jobbigt men känslan..... att äntligen kunna springa igen var så himla stort!!!





¨Det gick bra att springa även om det gick fruktansvärt långsamt. O jag har ännu ingen smärta!!!!

Andra fina presenter var två stora kaffemuggar, En från fina kollegan Anneli och en från min syster med familj!! Jag älskar stora muggar..... så nu har jag både en hemma och en på jobbet..... vilket är toppen så jag kan sluta samla alla kontorets koppar på mitt skrivbord ahhahhaha!!
Sen fick jag en handduk och en bra siliconbadmössa. Jag hade tänkt testa den i dag, men Emil är ju sjuk och det kändes som om jag också höll på attfå hosta, så jag ville inte riskera det med att simma, bland basiluskerna.....!!!



Men ja hahhahah springa lite gick ju bra.......!!!

Födelsedagsmiddagen var lövbiff med potatismos och en jätte stor sallad!!! Till efterrätt gjorde jag LCHF chokladpudding!! Det var riktigt mumsigt även om Emil inte riktigt gillade det!! Men jag kände mig nöjd med att kunna äta festmiddag med minimalt med kolhydrater/socker!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar