onsdag 17 maj 2017

2 dagar i Stockholm och REKORD TID!!

I går ringde klockan 4.45......... HEMSKT..... men ska man åka i väg så ska man...... taxin kom 5.30.
Jag och min kollega Lina skulle åka till Stockholm för att gå på en grundkurs i pedagogik. Ja nu har jag ju ganska mycket pedagogik i min grund utbildning, men lite repetion är ju aldrig fel och speciellt inte nu när vi har uppdrag som handledare som lär upp de nyanställda på jobbet. Vi hade förra hösten 56 procent nyanställda....... så ja det finns lite att göra hahhahahha!!!

Jag har ju inte flygångest sen jag flög till Bulgarien föra året och fick kraftigt blodtrycksfall på flyget. Men ja kompressionsslevsen var på.... så det gick bra.


Kursen var mycket bättre än väntat..... repris...ja visst.... men det gav mig en fingervisning att jag jobbar "rätt" enligt se metoder som Försäkringkassan jobbar utifrån och såklart var det några "pärlor" somjag kommer ta med mig och "krydda" mina föreläsningar och kanske handledningstillfälle!!
På lunchen valde vi ett ställe som sålde Rawfood/ekologisk mat........... (lite dyrt, men ok ekologisk mat brukar ju vara det). Jag åt en kyckling med massor av grönsaker.......... kycklingen kunde varit kryddad lite mer men det var helt ok och framförallt kändes det jätte nyttigt.

Vi hade bokat hotell nära Telefonplan där vi höll till. Lina min kollega ville träna på gymmet.... men efter att jag sett det kände jag NEJ!! Jag ville ut i det fina vädret!! Så jag bad portiern om en karta och en bra löprunda. Han skrev ut en på ca 3km......!! Ok tänkte jag som var ganska trött..... !! O så sprang jag i väg...... JÄKLA BACKAR!!! Sen plötsligt insåg jag att jag sprungit fel...... så det var bara att vända och springa tillbaka....... o detta hände 4ggr!! Suck....... Ok mycket var löpning inne i bostadsområde, men jag kom till en fin park och en jätte fin utskickspungt vid havet....... Så klart tyckte min telefon att det DÅ var lämpligt att dö...... typiskt... så inga fina bilder där inte!!  :(



Så ja jag kom tillbaka till hotellet.... och inser att jag sprungit 6 km..... och med BÄSTA tempot i ÅR!!! 7.45min/km!!! Min tidigare snabbaste fart var med Boss och då sprang jag 8.02min/km!! Alltså jag är fortfarande extrem långsam..... men det ger ju hopp och visar stat jag är stark!!! O nu lycklig!!! När jag kom in i Lobbyn sa portiern att han var glad att se mig så jag INTE sprungit vilse hahahhahahahahha jo precis!!!

Min kollega hade sprungit 1 mil på löpbandet..... hahhah men jag tror att de där backarna ger minst lika mycket....... hahhahah. Så efter dusch och lite styling gick vi ut på "byn"!! Efter att ha gått runt och tittat lite bestämde vi oss för Sushirestaurang...... !! Ja jag kan äta Sushi men jag är inte så jätte glad i det..... räfst för att jag inte tycker jag blir mät..... men Lina rekommenderade Bibimpab.... (koreansk pyttipanna) typ!! Det var kött med grönsaker ...... o oväntat jättegott!! Lina åt sushi!
Sen var vi båda helt färdiga för dagen så vi gick tillbaka till hotellet och bäddade ner oss i våra rum. Jag valde dock att avsluta kvällen med Bigest Loser (tv program om x antal tjockisar som ska banta)!!!

I dag hade jag tänkt springa IGEN....... nu när jag visste VART!!! Hahhaha Men ja mina ben var inte vanna att springa på asfalt ........ o så klart hade jag jätte ont i benhinnorna........ så jag valde helt enkelt att ställa om klockan och sova 90 minuter till........ innan Lina och jag hade planerat in frukostträff.


I dag var dagen men inriktad på att använda våra "nya" kunskaper....... och vi skulle göra ett framträde. Jag tyckte vår grupp fick till uppdraget riktigt bra..... och vi fick så klart RIKTIGT bra Feedback!! Sen hade de en annan uppgift också..... nämligen att vi alla i går fick kuvert med ett namn i! Den personen skulle vi sedan observera och i dag skulle vi sedan ge feedback till "vår" person. Jag fick feedback av en kollega som jobbar i vårt område och det var så fin att jag blev helt rörd. Nu TÄNKER jag frångå "JANTE-Lagen" och återge de fina orden som jag fick och som jag kommer ta mig med som en styrka i mitt fortsatta uppdrag som handledare.

Här är feedbacken:
DU HAR EN STARK PERSONLIGHET SOM GER EN KÄNSLA AV TRYGGHET. DU ÄR KUNNIG OCH SÄGER BRA SAKER. DU GER BRA EXEMPEL. DU LÄMNAR UTRYMME FÖR ANDRA I GRUPPEN!!!


Kort sagt..... i dag känns det bra i magen....... Annorlunda vardag, REKORD och bekräftelse på att jag jobbar rätt..... (på något sätt i alla fall)!!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar