söndag 14 maj 2017

Årets första lopp!!!

Japp nu är tävlingssäsongen i gång......... i onsdags sprang jag Vårruset 5 km i Växjö!! Jag sprang med ett glatt gäng från jobb. Först hade vi "uppladdning" på jobb med nyttigheter som bland annat rödbetsjuice som utlovade 20 procent förbättring!!!  Min fina kollega Anneli hjälpte mig att hålla uppe farten...... hahhahahha sen när vi kom till målrakan och var rätt trötta båda två, fick hon en mindre chock när jag drog i gång och skreck för full rusch......!!! Hhahahha!! Vi gick in på 40.43min!! Ja kanske inte super bra tid..... men för mig som ännu inte kommit så långt med min löpning efter fotskadan kändes det super bra!!


Efter loppet hade jobbet fått picknick kasse med nyttigheter..... men det var så super kallt att vi valde att splittra upp oss och ta godsakerna till fikat nästa dag i stället. Nja några tappra själar tog sig till jobbet och körde picknick trots kylan!! Jag åkte hem med min bästis Ann........ som by the way nästan är proffs och som sprang in som nr 100 av alla anmälda!!! Ann bjöd på tacos och kvällskurs i form av vindruvor och melon!! Alldeles för sent gick vi o la oss....... o som vanligt fick jag mysa med Svampbob!!!



I går skulle min  (lilla) stora son åka på endagars jaktläger i Ryssby. Ryssby är en gymnasieskola som erbjuder linjer med inriktning på jakt och skogsvård. Emil 11 år, är redan helt inställd på att gå i Ryssby...så när denna lägerdagarna kom upp var det stor lycka här hemma. De hade 3 pass, Viltvård (ja jakt omfattar faktiskt vård av skog och djur INTE bara dödande), skytte och Jakthundar (apportering och viltspårning)!! Sen erbjöds barnen att följa med på vildsvins jakt till klockan 23 på kvällen. Vi hade egentligen bestämt att Emil bara skulle vara med på dagsaktiviteterna, men så ringde han hem o bad att få följa med o jaga på kvällen........ o då var det ju svårt att säga NEJ!! Suck Ryssby ligger 7 mil bort.... men VAD gör manINTE för sina barn!!


Emil var överlycklig när vi hämtade honom!! De hade sett hjortar, rådjur varav en albino (oklart vilken art) och så klart hade hans grupp fått skjuta ett vildsvin!! Emil tyckte det var synd att lägret var över för han ville stanna och ta hand om "grisen"!! Hahhahah. Emil berättade irriterat att en kille som satt med dem FAKTISKT hade spelat på sin telefon när de satt på PASS... HERREGUD det är ju SÅ INTE TILLÅTET på PASS!!! Ledaren för Emils grupp kom fram till oss och berömde Emil jätte mycket och att han hade varit mycket engagerad och en mycket bra jägare redan!! Ja det vet vi ju redan....... MEN man blir ju väldigt stolt som förälder när ens barn får beröm!!
BILD

När vi lämnat Emil åkte jag och simmade. Man kan ju inte frångå sina rutiner helt. Jag simmade 3500m utan stopp, dvs inte i intervaller. Min snitt tid blev 2.25min/100meter så det kändes ju helt ok!! JAG gör ju INGA voltvändningar och jag simmar ju bara med armarna..... ALLTID DOLME!!
De första 30 minuterna var det stimmigt med simskolor..... men sen var det som vanligt HELT öde i poolen....... ja jag var HELT ENSAM!!

I dag hade jag cykling....!! Men då hade Åseda en grupp MTB för ungdomar, så Emil ville åka på det. Det visade sig att Emils kompis Tintin också ville cykla med gruppen..... så Monika (Tintins mamma) och jag körde ett pass vi med....... fast mer på grusväg än direkt i skogen. 2 mil blev det..... och det var ett bra tempo för att vara min tunga MTB!! Vi fick dock göra ett litet stopp när vi kom till en åker med ett 20 tal Tranor. Jag har ALDRIG sett så många på ett ställe. Så fotografering var ju nödvändigt!!



Här kommer lite övriga bilder från veckan........ lite mat o lite aktiviteter......!!!











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar