måndag 1 maj 2017

Löpning i tempo för en snigel

Lyckan från mina bra simpass........ följde inte med till löpningen!! Efter min fotskada har jag bara gjort kortare löppass och bara väldigt få.............. eftersom jag varit mest sjuk!!! 10 maj ska vi springa vårruset med jobbet!!! Jag kände att jag behövde testa lite längre sträcka och inte bara intervaller som jag sprungit fram tills nu!!

Så i dag kände jag att det var dags........ jag tänkte 5 eller 7,5 km. När jag kom till vägkorsningen var jag helt slut........ så det fick bli 5 km. Ja så länge jag orkade springa gick det ju bra..... men sen suck!! Jag blev trött och orkade inte springa i backarna. Jag försökte att bara gå i backar men de långa backarna sänkte ju min tid väldigt mycket!! Jag borde testa en runda utan så mycket backar..... rundan  runt Växjösjön är ju ganska flack........ !!!


Jag har köpt ett par 2XU kompressions löpartajts..... o nu var det första gången jag testade dem ordentligt. I höstas köpte jag även ett par tävlingsskor, Acsis Gel Noosatri 8. En gammal model men de var billiga i utförsäljning och jag tänkte att jag kunde testa modellen innan jag köper ett par dyrare nyare modell. Jag har en del problem med att mina benhinnor inflammeras och då känns det ju onödigt att lägga ca 2000kr om jag inte vet att de funkar. I dag testade jag dem......... men hade svårt att bestämma mig för om jag gillade dem eller inte.



Ja jag kände mig inte helt nöjd med dagens prestation........... o absolut inte glädjen som kom efter mina simpass!!! Ja ja jag har inte tränat så mycket efter mina långa sjukdomsperioder... jag får försöka intala mig att kondisen kommer och därmed även farten!!


I dag är en rädd dag i Sverige, en ledigdag!!! Vi borde tapetserat sovrummet men valde att åka och spela äventyrsminigolf i Vänhem - Korsberga. Jag spelade bättre än tidigare....... men blev ändå sist o så klart vann Tias. Vi fikade, våfflor........ DET fanns inte så mycket "nyttig fika"...... men ja jag borde hoppat över!!!


Denna veckan lär jag ju inte gå ner så himla mycket!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar