måndag 31 juli 2017

En vecka to go.....

Veckan som har gått...... ja jag har varit i konstant lyckorus...... kroppen svarar så bra.....!! Tanken var at jag skulle köra hårt förra veckan för att ta det lite lugnare denna kommande veckan inför Malmö Triathlon. Jag körde hårt backpass a 3 mil och sedan sprang jag med Boss, jag sprang 8 km för att se att jag verkligen fixar distansen (även det med Boss), jag simmade ca 3500m på 2.21min per 100meter och sedan köret jag en slutlig Generalrepetion i lördags så gick det jätte bra.

Ok min cykling i lördags var inte rekord men jag lyckade hålla minst 25km/h som jag tidigare har haft svårt att fixa och sen var det löpningen. Jag valde att springa själv..... jag får ju INTE ha min underbara vovve på tävlingen!! 6.48min/km alltså himmel vilken förbättring......!! Mitt rekord var ju tidigare i veckan när jag sprang 6.38 min/km MEN det var ju med Boss............ Jag har ju aldrig klarat att springa under 7min/km  SJÄLV!!!  SÅ JO REEEEKORD!!!!!! O ja jag känner lyckan fortfarande i magen!! Jag kan liksom inte förklara känslan...... men för att ge lite perspektiv....... Förra året inför Ironman Kalmar var min rekord tid  på löpningen 7.48min/km....... Det vill säga .... jag visste att Ironman var en prövning som skulle avgöras på det "berömda hårstrået"........ men nu har jag ju sett resultat!!

Jo jag förstår att jag inte kan jämföra en Ironman med en Olympisk distans..... hahahhah MEN efter att ha varit skadad så länge och nu ändå ser sådana resultat som jag inte har nått på alla de här 5 åren jag har försökt bli en triathlet!! 5 år..... jag har tränat seriöst i hög omfattning!! Ok inför Ironman körde jag ju mycket distans ..... O jo jag kunde springa/cykla för evigt...... Men kanske inte så snabbt!!! UTAN att nå de resultaten som nu börjar visa sig!! Ja som sagt jag är fortfarande så lycklig att det liksom bubblar i hela kroppen...... MEN alla i min närhet börjar bli trötta på mina "rekord vrål"!!!





Nu är det då EN VECKA to Malmö Thriathlon........... Min familj har bestä
mt sig att för att de inte vill följa med..... Ja Det är ju lite svårt med Boss....... han är ju liksom inte stillsam liten vovve...... heheheh O Emil tycker det är tråkigt att "vänta på allt runt omkring"...... öööhh ok... ja jag känner ju inte att jag kan tvinga dem...... o det kommer nog vara någon som hejar på mig ändå!!! Men klart det känns ju lite tråkigt..... speciellt eftersom Emil o jag planerat lite aktiviteter som skulle vara för att "roa honom".... men men jag behöver ju inte få dåligt samvete när jag tex passar på att testsimma banan på fredag osv!!


På jobb fick vi inte ta ut flextid under sommarveckorna.... men nu har jag lyckats förhandla lite med min chef... så ja nu måste jag jobba in flexen förra veckan, denna veckan o kanske nästa vecka om jag inte hann alla timmarna. Allt  för att kunna åka redan på torsdag!!!! Tur att mina träningspass ska vara lite kortare denna veckan..... nu när jag behöver jobba så långa arbetspass!!! Fast min tanke var igentligen att jag skulle ha simmat 4 000m ute i går........ Vi åkte o hämtade Emil hos min syster i Skåne .....Men sen började det pissregna och ÅSKA....... !! Så nä jag hade inte lust att simma...... i dag var vädret fin men jag fick jätte ont i magen..... Men min plan är att jag ska simma 4000m i morgon....... jogga en lätt runda på onsdag med Boss... o på torsdag blir det avfärd till Malmö...... egentligen hade jag ju inte behövt åka så tidigt men sen såg jag att de hade test av simbanan på fredag klockan 12 och på kvällen är det racemöte!! O nu när inte Emil ska med kan jag ju köra "ALL IN"......... testsimma, testcykla, testspringa, preracemöte, hämta ut racegrejerna, titta på sprinten o eliten, bekanta mig på tävlingsområdet..... O umgås med Linda från Holland....... ja jag har ju utmanat min kompis Linda att göra Malmö med mig....... Så oavsett hur det går för henne
o mig) på söndag........ har jag fått se hur hon har gjort en mega förändring i sitt liv och börjat motioner à på en helt annan nivå en hon någonsin gjort förut..... !! Jag känner mig jätte stolt över att få ha varit en inspirationskälla där man verkligen kan se förändringen!!

               SÅ Linda oavsett hur det går bjuder jag på champagne på Söndag efter loppet!!!!
Du har ju kämpat så fantastiskt hårt för att fixa utmaningen!! O JAG känner mig stolt över att få ha delat din resa med dig!!!!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar