fredag 4 augusti 2017

Uppladdning i Malmö

På jobb var det bestämt att vi inte fick ta ut flextid under sommaren. Man fick ta ut en skilda dagar men det totala veckoflexet fick inte minska....... Så min ursprungliga planering var att jag skulle åka till Malmö på fredag eftermiddag.

Men sen såg jag på nätet att man kunde testa simbanan på fredagsförmiddagen. Jag hade också planerat att åka o fiska med Emil så då ville jag ju vara ute i god tid. Så jag förhandlade med min chef om att få vara ledig hela fredagen 4 augusti. Ja förhandlingen var ju att jag inte skulle fixa att jobba in 8 timmars flex på 4 dagar...... så jag fick lov att göra detta under vecka 30-31 och 32!! Ja den totala arbetstiden under sommarveckorna skulle ju då bli det samma ändå!!  Lycka så jag planerade att åka till Malmö redan torsdag kväll... !! Det blev lite stressigt.... med jobbmöte, ätalunch, göra mat att ta med, packa min tävlingsutrustning och som pricken över i et..... kon Mattias fasaner hem efter ca en veckas frånvaro o då blev vår "fågelhund" CRAAAAAZZZYYYYY!!!! Rev ner glastavlor, min packning osv!!! Så ja jag kom inte i väg som det var tänkt men jag hann med planerat tåg i alla fall!!

Men ja så klart hade jag ju glömt några saker hemma....... compeed nödfallsplåster, flip-flops (det skulle ju vara en liten promenad mellan växlingsområdet och starten), min genomskinliga tävlingsregnjacka och mitt röda nagellack.....!!! Hahhahah ok inget super väsentligt..... men ändå......!!!

Emil bestämde sig för att stanna hemma, det är kräftpremiär och så hans storasysters födelsedag!! Men ja jag kommer nog ha några som hejar på mig ändå..... förhoppningsvis!! Hehehehh

På Malmö Triathlonsfacebookhemsida stod det att det var cykelträning för ETU (proffsen  i Europa cupen). Fast det stod inte att INGA andra fick köra........ det var innan simningen så jag tänkte att jag kunde smita med och cykla sist.....!! Hahhahah ok jag ställde mig sist i klungan.... när jag skulle köra ut från startplatsen blev jag stoppad av en "kontrollant" ........... hmmmm han säger på knagglig engelska att Tempopinnarna är förbjudet...... (suck ja de hade jag ju inte plockat bort...). Sen innan jag hinner säga något säger han: - you aren´t a pro are you!! Nä säger jag..... han tittar  argt på mig o säger på svenska att jag INTE får köra för det är ju BARA ELIT träning..... OCH jag har tempopinnar på!!!! Polisen som skulle följa gruppen frågade om jag inte fick göra enda för han stod ju och väntade på "sista" cyklisten (mig alltså)!! MEN nä det gick INTE för sig!!!! Suck ja jag borde fattat... att det bara var för ETUare..... men det stod ju inte att alla andra inte fick köra........hahahhahahha


En annan tävlings personal såg det hela och kom fram till mig och sa att jag ju kunde köra själv lite efter dem. Ja det kunde jag ju ha gjort men nu var de ju långt borta o jag skulle ju inte hunnit fatt dem o visste ju inte vart man vänder...... så jag struntande i det!! Jag stannade bara och tittade på proffsen!!! :)

 Efter ett tag blev jag jätte kaffesugen........men ja jag ville ju inte lämna min cykel..... Men när jag såg att några andra cyklister satt o fikade utan för Espressohouse tog jag en chans och frågade om de inte kunde "vakta" min cykel....... vilket de glatt gjorde......... men ja jo jag satte på en låsa vajer ändå med.

Sen njöt jag av att titta på proffsen som testade simbanan och starter....... Bland annat det svenska teamet!! Efter proffsen var det alla andras tur...... jag började prata med några andra...... men de skulle köra sprinten!! Jag tog mig friheten och fråga om deras "väskvakt" även kunde passa min väska, vilket de glatt gjorde!! Jag simmade "bara" ett varv..... mitt tempo var bra för att vara i år 2.14min/100 m .......... woho super!! Sen testade jag även att ta mig upp på målgången för simningen...... hmmmmm inte så lätt..... smidig som ett kassaskåp hahahhahahah ....... den enda trösten i det sammanhanget hahhahah var att det var andra som var "lika smidiga" hahhahah


När jag kom upp från simningen ÖS regnade det o då pratar vi himlen öppnade sig........ jag brydde mig inte om att byta om..... jo jag tog ju av våtdräkten...... men drog bara upp cykelbyxorna och jackan ovanpå baddräkten...... ja det kan ju vara sånt väder på söndag med....... lika bra att "träna" i elände!!!


Men alltså...... att CYKLA med CLICK SKOR i stan HEMSKT........ FRUKTANSVÄRT!!! Jag hade ångest delux både på dit vägen och hemvägen.....!!!! Jag måste se ut en bättre cykel väg till på söndag..... en med lite mer cykelbanor!! I morgon ska jag träffa Linda, Tim och Stijn, hämta ut mitt startkuvert och SE ut en lämplig CYKELBANA hahhahahha!!!

När jag duschat o värmt upp mig hemma i lägenheten åkte jag o köpte nya flipflop..... ja man kan ju vara inte snygg när man åker till Bulgarien sen med hahahhahahah



I dag är dock en stor dag av en annan anledning än Malmö triförberedelser....... Det var nämligen 18 år sedan jag träffade min underbara make!! O det känns sotroligt att det har gått 18 år!!!! Men ja jag älskar honom lika mycket än!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar