söndag 20 maj 2018

Rekordvecka

Jag känner mig helt lycklig...…. denna veckan har varit fylld av rekord som har gett en super bra mental boost…….!! Veckan började med att jag tyckte jag var öm i halsen..... jag skulle ha simmat men nja jag valde en extra vilodag med promenad och försiktigt rörelseträning - o ja jag kan ta vilodagar om det behövs...…. Vet inte om det var vilan eller om jag helt enkelt bara var trött för nästa dag mådde jag hur bra som helst..... Jag förgyllde måndagen med Lunch med bästa Ann......Det var så länge sedan..

Tisdag är långlöpningsdag..... jag hade 90 minuters löpning i tempo A1. Jag valde en ny runda eller rättare sagt en ny variant av en gammal runda..... lite uppvärmning och löpskolning 7 min först. Sen sprang jag 11.17km på tiden 1.21.08 (de 7 första var inte med i den tiden)…. Så en långrunda med 7.16 i snitt...…. för mig var det ju ändå rätt snabbt..... och det var ju i tempo A1......När jag kom hem och tittade på klockan blev jag super glad, det kändes så bra!!


Ok så onsdag hade jag egentligen snabba intervaller på cykel, men Tias var borta på kurs och det var lite för varmt för Boss i hundgården..... Det händer inte ofta, men jag fick inte ihop alla delar. Det blev en promenad ……… för mina steg skull, MED Boss....!! Även Emil hängde på en bit. Det kändes ändå helt ok!! På torsdagen skulle jag åka till Kalmar med jobbet.... på morgonen råkade jag få upp en gammal tröja..... ja egentligen inte gammal..... för den är inte använd..... nej för när jag köpte den för 2 år sedan passade den inte..... typ 3 storlekar för liten...… Sadisten i mig kunde inte låta bli att prova...….. HA
o så fin.... En rosa blingbling cykel!!
När jag kom hem från Kalmar körde jag promenad för stegen skull o sen 60 minuter core, höft och mjukrörelseträning med TRXen. Jag hade inte trott att jag skulle fixa träning efter en lång dag på resande fot men det gick hur bra som helst. 

Fredag. Då jobbade jag hemma igen. Då skulle jag haft vila/rörelseträning. Men jag var så himla sugen på att springa..... jag hade ju lite löpningsinervaller på lördagen men tänkte att jag kunde byta dem mot 5km test...… så jag sprang...… o det kändes så himla bra...… !! o som vanligt har jag ju ingen "platt" runda utan allt är ju här "runt berget". Himmel!! Jag var varm, trött, men taggad..... så jag sprang så det kändes bra. Och när jag kom 5 km blev jag väldigt förvånad...… REKORD!!!!!


Min fina, fina löparkompis...…. fast rekordet kan ju bero på Team Sweden tröjan hahhahahhahah
Vilken vecka…… jag kände mig helt euforisk fast att jag hade missat ett simpass…….!! På fredagar brukar jag vara helt GAME OVER..... men jag kände mig pigg och glad och lyckades tom vara lite social på kvällen utan att bara somna i soffan klockan halv 8 som jag normalt gör!! 

Lördag..... Simdag...… i dag hade jag 3000m på tid. Tias tyckte jag skulle simma ute men jag kände att jag nog föredrog simhallen för testen...…. vår stora sjö är nog inte så varm än, även om det är 20 grader i lilla Växjö sjön. När jag kom dit var jag ensam...… 
Detta är en gammal bild.... men likheten är slående!!

Men det varade bara en kort stund, sen dök en familj upp och en simmare..... men ja ingen direkt trängsel där inte...…. hahhahahha    Jag försökte hålla en jämn men HÖG fart.... jaghade ju trots allt 3000m på tid……!! efter 1500m råkade jag titta på klockan och blev irriterad och lite chockad..., klockan visade typ 33 något.... men min hjärna mindes att jag typ hade simmat på 24 minuter något sist...…!! hur kunde jag vara så långsam när jag kämpade så hårt..... jätte konstigt..... men ja 1500 meter kvar att återställa det ……. kanske!! Så jag simmade för kung och fosterland.... !! när jag tycker att jag har 3 vändor kvar sneglar jag på klockan igen...… VAAAA suck i mitt rus.... hade jag räknat fel..... jag hade nämligen bara 50m kvar...… så jag drog på ALLT vad jag hade nu när jag inte hade 150 kvar...….. !! o så stopp!! HIMMEL...… Snabb och DEment…… hahhahahah 
Så nä mitt tidigare rekord a 24 var inte för 1500m UTAN 1000m hahhahahhah viss skillnad..... Så denna dagen blev det rekord..... på 400m, 750m, 1000 meter på 22.25 istället för 24,+ OCH 1500m!! Även om det inte var min snabbaste totaltid kändes det ändå väldigt bra!! 

OCH min energi var också lite av en rekordnivå..... det gör så himla mycket för mitt mående när jag kan jobba hemma någon dag. Så i lördags orkade jag till och med umgås med min vän Denise. Tänk att jag orkade umgås med 2 vänner på 1 vecka...….. kan inte ens minnas när det hände senast!! Denise är en delägare av ett hotell i Lenhovda och just nu pågår en massiv renovering. I detta arbetet har jag byggt en ny hemsida till dem...… ja jag har några dolda förmågor...… www.gastisilenhovda.se titta gärna på den och kanske ge mig lite feedback...… Även om Denise och de andra delägarna är väldigt nöjda så kanske den kan bli bättre. 




Denise har en gräsklippare som heter Zlatan, men han körde fast så vi fick rädda honom hahhahahha!! 

Sen är det ju toppen när man kan fika...… på godsaker som fungerar bra med min diet!! Denise bjöd på fruktsallad och kaffe!! Väldigt Mumsigt!! o mysigt i hennes nya hus!! Vi diskuterade möjligheterna för eventuell sponsring - spännande får se om det går att lösa!! Träffade även hennes ex make Frans som också var sugen på sponsringsavtal...… hmmmmm Det vore ju lyxigt!! 

I dag gjorde jag inga rekord...… men ja det känns som jag lägger en super bra vecka (på så många plan), till handlingarna……!! OCH ja 

                SVERIGE VANN JUST HOCKEY VM!!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar