fredag 4 mars 2016

Hår till paruker ......!!!

I dag var det äntligen dags...... Jag hade bestämt mig för att klippa av mitt hår och ge det för paruktillverkning för sjuka!! Detta har jag sparat för i mer än ett år.... Tydligen har jag bra hårkvalite med många hårstrå enligt frisören och jag har ju typ bara färgat håret en enda gång i mitt liv......så ja bra förutsättningar för detta ändamålet......!!!!!

Men jag var lite "för tidig"............ Och de behövde klippa lite mer än jag tänk mig.......





Frisören sa att håret måste vara 25 cm i flätor.... Och bedömde att mina flätor var PRECIS så det klarade sig........!!! Men när jag ringde numret jag fått, sa "perukdamen" att håret måste vara 30 cm....... VAAAAAAA SKIT har jag klippt mig i onödan..... Fan jag borde väntat två månader till nu när jag ändå väntat så här länge.......!!!! Men jag tänkte att jag skickar in det så kanske de kan ha det i nödfall...... Men jag var ju tvungen att mäta dem när jag kom hem.... O JIIIIIIIPPIIIIIIII 4st var 35cm och de två minsta var precis 30cm!!! (Frisören har sämre ögonmått än jag själv)!!! 

Jag ville ha kvar så jag kunde gör en tofs när jag tränar.... DET är ju SKITJOBBIG med hår i ansiktet.... OCH det sa hon ju att jag ABSOLUT kunde ..öööööhhmmmm NÄ DET GÅR INTE!!!! Men ja nu får jag ju skärpa mig och hitta en lösning..... Tex Zlatan pannband!!! 
Jag påminner mig om VARFÖR jag nu är korthårig.......!!!! Jag tänker på att det alltid finns en risk för att nära och kära, vänner eller bekanta .... Eller jag själv..... Kommer i en situation där man skulle bli väldigt glad om någon gett hår om man själv behöver det!!!  OCH jag kan ju inte lämna BLOD...... så då är detta ju nästan lika viktigt!!!!!  

Vem hade kunnat ana när jag var liten att jag skulle få tjockt bra hår för detta ändamålet...... Mitt hår var ju tunt stripigt och HELT omöjligt.........
Jo det är jag!!!!!! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar