onsdag 23 mars 2016

Sommarplaneringen

Hmmm jag borde nog skämmas......... Nu när jag varit sjuk och inte kunnat träna har jag försökt fördriva tiden med att göra planeringar för min träning och min väg till Ironman....men jag har inte ägnat familjenssemestern en enda tanke!!!! Hmmm ja det får ju bli nästa sak att prioritera.......!!!

Men jag känner mig rätt nöjd med min träningsplanering så här långt......

  1. Träningshelg, cykel-löpning och simning för de modiga, med 338 Småland Triathlon och Multisport 14-15 maj i Isaberg, Hestra
  2. Olympisk distans Växjötriathlon 31maj 
  3. Ringsjön runt (cykel) 3mil med min älskade syster. Planeringen är att jag efter loppet cyklar från Eslöv till Malmö där jag ska möta upp familjen. Totalt ca 9mil. 4 juni
  4. Olympisk distans Helsingborg 12 maj, förhoppningsvis med bästa Ann!!! Ja att hon åker med som min "serviceman/bästa supporter" då alltså...... Hon hade nog inte tänkt tävla själv hehehehehhe
  5. Träningsläger -homemade- på Öland!!! 26juni-2 juli. Jag tänker att jag, Emil och ev. Linnea min systerdotter åker på camping"semester" där jag kör en "HÅRDVECKA" och testar banorna förIronman, (ja minus att cykla på själva bron då förstås)!!! Jag tänker simpass varje morgon o sen alt löpning/cykel. Emil önskar djurparken.... Men ja det är jag skeptisk till.... Får se vad vi hittar på ja utöver min träning då vill säga....... 
  6. Några dagar i Malmö under vecka 27, återhämtningsvecka men där jag försöker simma ett par gånger i havet.....!!! 
  7. Olympisk distans Malmö, 7 augusti
  8. 16-21 augusti, camping på Stensöcamping Kalmar, och ytterligare "lära känna pass"'!!! 
  9. IRONMAN -3800m simning, 18mil cykel och 4,2mil löpning  20 augusti 2016!!!!!
Ja denna planeringen känns bra..... Även om jag känner mig lite nervös över att inte ha gjort några längre tävlingsdistanser..... Vilket jag valt att prioritera bort med hänsyn till min hälsporre......MEN ÄNDÅ lite oroande......!!! 

Nu återstår bara att bli frisk så jag kan komma gång med min träning enligt programmet igen!!! 

                               I dag roade jag mig med att träna Emil inför hans OCR tävling i maj. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar