lördag 5 mars 2016

Triathleter -INTE som andra idrottsmän!!!!

Ja nu menar jag inte ju bara för vissa triathleter gör extrema saker som att simma LÅÅÅNGT i öppet och i bland väldigt kallt vatten och utövar sin sport under lång tid..... INGA 45 minuter här inte!!!!

Nej jag menar inte det alls.... Utan mer viljan att stötta och peppa varandra både i tävling och i träningsammanhang!!! Ok jag ska ge några exempel;

  • Min simkompis, som ställer sig och hejar högt i simhallen, när jag simmar tidtest....på träning
  • När jag cyklade i VM och var trött i en backe låg en kille bakom mig och hejade, -"come on,you can do it, almost there!!!" Han hade plats att köra om men valde att ligga kvar bakom och heja/peppa!! När vi var uppe körde han om.........han hade ETT BEN....... !!!  Nu tänker du.... Jo jo men DU ÄR JU INGEN KONKURRENS...... O nä DET är ju sant.... MEN....
  • I dag såg jag något HELT otroligt, som ger en mer utbredd och djupare förståelse för "Triatletens storhet" ;)  jag tittade på ITU VM Serien.... Den ledande spanjoren fick sällskap av en "Kiwi" (nya  Zeländare). Det var i Abu Dhabi och det var mer än 28 grader varmt...... Och de har ca 1000m kvar till målet.....!! Spanjoren tar vattnet som erbjuds, men inte kiwin..... När spanjoren ser att Kiwin inte tog vatten för han försökte komma ifatt/om erbjöd han Kiwin sitt vatten....trots att Kiwin försökte springa om...........!!! Jo DET ÄR SANT..... 


                            Hmmmm nej det syns inte bra på bilderna, men kanske på filmen...... ;)



Hmmmm ok jag är ju partisk för jag helt enkelt ÄLSKAR sporten ............ MEN ja jag har ju aldrig heller sett något motsvarande, varken under mina fotbolls år, på tv eller i något annat sammanhang!!! 

Här kommer lite mer VM triathlon..... Och starten för tjejerna där bland annat Lisa Norén tävlar..... Ser ni henne ;) :) 














Inga kommentarer:

Skicka en kommentar