söndag 13 mars 2016

Seg sjukdomvecka

Såååå sååååå dryyyyyygt!!!! Förra lördagen körde jag mitt hårda brickpass a 90min cykel och 30min löpning..... Det kändes bra..... Men bara kort efter när jag stod i duschen kände jag att jag började få ont i halsen....!! På söndagen kände jag fortfarande att halsen ömmade...... Men ingen feber eller andra sjukdomstecken....... MEN är det något jag fått med mig från PT Linda är det att träna med halsont är BIG BIG NO NO!!

Jag vilade söndag-måndag, men på tisdag kände jag INGET i halsen.... Så jag simmade...... Det var ett lugnt intervall pass.... 4x200m A1, 3x200m A2, 2x200m A1, 1x100mA3..... A3an gjorde jag i rekord fart.... 1,59!!! Men om man bortser från de sista hundra är ju A1 och A2 VÄLDIGT VÄLDIGT långsamt.... Och efter ett sådant pass brukar jag knappt inte ens vara trött..... Men min träningsbelastningsmätare slog i taket.... Ok jag rörde mig lite o flyttade mig 5steg o satte mig på toa...... Men det borde ju INTE få mätaren att slå i taket!! Och efter bastun ja DÅ KÄNDE JAG MIG SJUK!!! På riktigt.... Ont i hela kroppen....febrig och SUPERTRÖTT!!!! Snyyyyyyyyyft!!!

Jag åkte hem o vilade... O vilade o vilade........ På kvällen var jag JÄTTE trött.... Men ingen feber!!! Men efter det har min hals inte blivit bra och jag är sjukt trött....... Känns ändå lite jobbigt att det inte brutit ut ORDENTLIGT så jag kan bli frisk...... Är man "BARA" trött och har lite ont ihalsen är det ju svårt att säga att man är sjuk...... O ja jobbat har jag ju gjort som vanligt....!!!

Jag har ätit mycket frukt och blåbär, grönsaker, vitlök och den där otäcka honungen som ska innehålla mossor av probiotika men som smakar skit ...........och så dricker jag massor av vatten med färsk ingefära!!!

I onsdags skulle jag sprungit 75minuter.... Men nej jag hade ont i halsen och bytte det mot födelsedagsmiddag med min bästa vän Ann och hennes familj på Hongkong i Växjö!! O sååå gott!!


På torsdagen var jag super trött o ja halsen var varken bättre eller sämre..... Så att träna var ju inte aktuellt.... Emil och Mattias åkte inte till Virserum för Emil var lite krasslig han med..... Men jag kände ändå att jag ville gå på kvällsrundan med Boss eftersom jag suttit still hela dagen. Men USCH DET VAR GLASHALT!!!! På vägen hem drattade jag omkull riktigt ordentligt.....blodig på knäet... (men mina byxor höll) och jag fick JÄTTE ONT i min handled..... Fasade för spricka eller till och med bruten!!!! Handen gjorde ont hela fredagen........ Men känns inte av mer nu, så jag tänker att det nog bara var av slaget....

I helgen skulle familjen åka på skidtävling i Hestra..... Boss o jag fick stanna hemma för det fanns inga boende som tog emot hundar....   :(
Jag försökte trösta mig med att jag nu kanske skulle kunna göra mina "huvudpass" o på så sätt inte missa allt för mycket av veckans träning.....!!!!

I fredags hade jag inte ont i halsen mer..... Men jag var ju jätte trött..... Fast ja det berodde nog mer på en tuff arbetsvecka och en tuff avslutning på den...... Så då var den stora frågan träna eller inte träna på lördag??! Jag kände inget av halsen, men tyckte jag kände mig lite konstigt trött!! Så för att bestämma om jag skulle träna eller inte gick jag en lite längre promenad med Boss...... Men alltså ..... Herregud.... Jag blev nästan svimfärdig.... Så ja att träna kändes ju rätt avlägset.... Jag fick bara acceptera att detta var en passiv vecka!!!

Så vad gör man då Om man är ensam hemma, lite sjuk och inte får träna???? Tittar på tråk tv...??? Jo tv har ju varit på.... Men suck ....!!!

Jag bestämde mig för att läsa allt det där som aldrig annars blir av.... Tex en rad olika artiklar, lite träningstips dels i skriftlig form och dels i filmform.... Läsning och film som jag verkligen kan rekommendera:






Your sucess Växjö, har varit min Löp PT. Nu Han lägger upp övningar på sin insta sida rätt ofta...som jag själv tycker är bra  och som jag gör försöker göra som rehabövniningar!!
Triathlet Europé är en tidning, som lägger upp många intressanta artiklar, på Facebook sidan.... Och Fredrikcarlen.com hade mångas intressant  tips inför Ironman planeringen!!!
Slutligen har jag även fördjupat mig i Triathlontjejers olika siter typ hemsidan (www.triathlontjejer.se) olika bloggar,  Facebook gruppen/gruppen för Ironman och nu även gruppen på Garmin.com.....

Men den stora frågan är.....HUR KAN JAG VARA SUPER TRÖTT efter att ha slappat/vilat/sovit hela helgen!!!






















..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar