lördag 9 juli 2016

Semester kombinerat med träning och så klart lite sjukdom

När vi kom hem från Öland var det ett fullspäckat program, eller ja kanske inte..... jag skulle tvätta, städa och handla innan Sarah, Alex och Lilla Sofia från Abu Dhabi skulle komma på besök.... !! Men så klart ville jag klämma in ett simpass a 2000m,nu när det int blev någon simning tidigare i veckan så det prioriterades först. Det regnade en hel del..... men fantastiska Linnea ställde ändå gärna upp som "övervakare/livräddare", - Tack för det bästa Linnea!!


Sen orkade jag inte allt men försökte så mycket jag kunde. På söndagen handlade jag först sen hämtade vi upp våra gäster. Eftersom jag skulle till Malmö och möjligheterna att träna som vanligt inte var så bra fick jag strukturera om veckans pass. Så i måndags gjorde jag veckans långa löppass a 145 minuter. Eftersom jag ville ha så mycket tid som möjigt med min vän Sarah sprang jag direkt etfter att jag lämnat Mattias på jobbet, dvs klockan 6.30. När jagkom hem hade de nyss vaknat.
Under löpningen såg jag en konstig sak.......ett träd som hade klyvt sig...... !! så klart var jag tvugen att stanna och ta kort....... hahhahaha!!!Efter dusch och promenad med Boss åkte vi till Älgparken i Kosta..... en populär utflykt.

På tisdagen upprepades träningsmönstret, men nu gjorde jag veckans långa cykelass a 3 timmar. Jag försökte köra i så många backar som möjligt!!! Efter passet var jag helt slut..... och det regnade ute..... så då bestämde vi oss för att åka och rasta barnen på Leos lekland....!! Leos är en anings för dyrt för min smak....... MEN jag älskar ändå konceptet: "Barn i mycket rörelse - mamma får tid för återhämtning/lång kvalitetstid med vänner", hehehehheeh

Onsdagen var min inplanerade vilodag och dagen vi skulle åka till Malmö på kvällen. Vi gjorde sällskap med Sarah och barnen och tog med våra cyklar (MTB). Det bästa sättet att transportera runt sig i Malmö är ju med cykel. Så klart blev tåget försenat...... och stannade därför bara på Centralstationen. Att cykla med våra tunga vandringsryggsäckar (jag behövde få plats med all träningsutrustning)  så långt skulle ju vara rätt jobbigt. Men min snälle pappa kom och hämtade packningen och Emil som var trött. Jag själv cyklade för att få vila hjärnan lite och få lite kvällsluft. Dessutom sken ju faktiskt solen.

Jag valde vägen över Lilla Torg. När jag kom där flashade forna minnen upp och jag fick stor lust att sätta mig och ta en stor cider i myllret. Men i samma stund råkade jag titta nerpå min klädsel och bestämde mig för att, " NEJ, jag var defenitivt INTE  klädd för det"- Craft regnjacka i sport modell + upprullade jeans och så pricken över i ett....... på fötterna hade jag stora klumpiga vandrarkängor modell Haglövs........... helt ok klädsel om man nu konkar runt på en stor vandringsrygga....... men för att ta en drink på Lilla Torg....... njäääää!!


Så ja jag cyklade dirket hem i stället. Jag tröstade mig med att min pappa nog absolut hade något gott att bjuda mig på istället........ -" AAAHHHH Hej Gamle vän..... long time no see"


Enligt diverse olika väderappar skulle vädret inte bli så bra, men torsdagen erbjöd trots det enhel del sol. Vi hade bokat in date med min syster och hennes son Simon. Först på agendan stod Tekniska museumeet. Emils FAVORIT!!


Sen tog vi en snabb lunch på Subway innan vi åkte till dagens nästa aktivitet - stranden!! Ok solen sken...... men det blåste något HEMSKT..... så ja det var väl kanske inte så skönt att sola..... MEN syftet var ju att jag skulle få simma i havet!! Ångesten hög tag i bröstet när vi kom ner till vattnet.... alltså det blåste något fruktansvärt och lite längre ut gick det "vita gäss" på vattnet!!
Usch bara att kliva i kändes hemskt och de första vändan gav mig känslan att nu skulle jag drunkna. MEN efter lång stund mentalträning där jag försökte övertala mig att DET KAN blåsa i Kalmar- ÄVEN om jag INTE beställt det!!! Kunde jag simma lite till. Eftersom jag tidigare under dagen känt mig lite  "kymig", hade jag bestämt mig för 1000m och DET var fullt tillräkligti den blåsten..... även om jag borde simmat 3000m!!! Min syster och barnen pepade och övervkade mig vilket kändes mycket tryggt. Efter 4 vändor gick det bättre och bättre även om det var mycket tungt. Jag testade lite bröstsim med men kunde snabbt konstatera att DET ju var mycket VÄRRE!!!! om man crawlar och hittar "flowet" med att andas på rättsida och i "takt" med vågorna får man ju itne så mycket vatten smällandes i ansiktet som man får vid bröstsimning!! Jag simmade 12 vändor i tron att det var 50 meter mellan bryggorna. Men när jag sen på land mätte upp det var det visst bara 40m så ja totalt blev det ju bara 960m.


Efter en sanbb dusch var det dags för kvällens sista aktivitet - Kusinträff i Svedala. Något vi gör alldelse för sällan!! Emil tyckte detta var bästa aktiviteten någonsin för hans stora nästkusin plockade fram sin lilla cross, (behöver jag säga något mer??!! hahhahah


Natten mellan torsdag och fredag blev dock HEMSK!! Emil var jätte täppt i näsan och låg och härjade runt för han inte tyckte att han kunde andas.... tillslut  klockan 4 hittade jag en gammal nässpray och vi fick lite ro.....!!  Han var hängig i går på förmiddagen men ville ändå att vi skulle cykla i väg till stranden och spela äventyrsgolf som vi planerat. Det var en härlig dag..... MEN ja inte så kul eftersom Emil blev värre och värre! När vi väl kom hem.... hade han ju såklart feber som snabbt ökade. han klagade på ont i halsen men ville äta ändå.....!! ÅNGEST igen jag började också få ont i halsen!! Så vi spännderade resten av dagen i soffan, tittandes på film. Jag intog större mängder ingefäravatten/citronvatten......... jag har ju INTE tid att bli sjuk nu!!!

När jag vaknade hade jag fortfarande lite ont i halsen, men jag känner mig inte sjuk i övrigt.... (knack knack i trä) så jag gjorde mig en kopp varmt citronvatten med honung och en kanna ingefäravatten och håller nu tummarna jätte hårt att jag inte blir mer sjuk. Eftersom jag dessutom redan gjort veckan viktigaste pass känns det inte alls jobbigt att ta några dagar med vila/kurrering!! Även om jag naturlgtvis hade hoppats få till veckans sista sim och brickpass!! Men ja att inte bli sjuk är ju VIKTIGARE!!!

Nu vaknade Emil och deklarerade att han känner sig frisk!!! Underbart!!! ... men vi tar nog en vilodag i dag med..... så att jag också kan bli av med min ömma hals!! eftersom det regnar undrar jag om det inte är biodag i dag+??!!? får se vad  Malmö har att erbjuda!!!
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar