torsdag 13 april 2017

18 dagar UTAN snus

Ja nu har det gått 18 dagar utan snus....... förra gången jag försökte sluta gick det 28 dagar sen blev jag HELT desperat och började lägga in papper..... helt koko.... så då återupptog jag snusandet men slutade med nikotin snus. Denna gången föll det sig lite mer naturligt..... jag var liksom inte sugen på snus mitt i magsjukan!! Men ja hmmmmm fram till nu har det inte varit några som helst problem...... men i går..... o i dag...... SUPER JOBBIGT!!! Jag kämpar..... försöker..... men i dag har tankarna återkommit till snuset HELA tiden..... o det liksom kryper i kroppen på mig........ jag vill ju inte börja trycka in massa onyttigheter vilket jag gjorde förra gången!!! Frågan är hur lång tid det tar att vänja sig...... om det tar typ 6 - 8 veckor som att bli av med "godissuget"........?????

Det värsta är att jag i dag dessutom lyckades hitta 2 halvfulla snusburkar..... nu känns det ju som ekonomiskt onödigt att kasta dem.... men ja i förhållande till snuskostnaden är det ju ren vinning att kasta bort dem!! Jag sa till Mattias att göra det..... jag kunde inte förmå mig att göra DET själv!!!

Ok så nu håller vi alla tummar och tår att jag lyckas stå emot suget..... lite mer än 28 dagar........bara 11 dagar kvar.....!!!!

Denna veckan är det PÅSK!!! Jag har ett smärre kaos på mitt jobb och borde ha jobbat typ dygnet runt i en vecka....... men jag behöver lite ledighet och vill ju passa på at umgås med Emil medan han fortfarande vill umgås med sin gamla mamma!!! Först tog i sovmorgon och sov tills vi vaknade av oss själv..... inga jobbiga väckarklockor. Sen goefrukost....... Våfflor!! Hmm ja jag gjorde dem på majs och mandelmjöl. Jag borde hoppat över majsmjölet för det gjorde konsistensen väldigt "tung" de smakade lite som belgiska tjocka våfflor....... Men jag tyckte ändå det var helt ok!! Emil sa att de var ok men att "vanliga vetemjölsvåfflor" så klart är mycket godare.........!!! Till våfflorna åt jag grädde med vaniljpulver (inget socker) och blåbärs/hallon röra!! Det var gott även om hjärnan mindes smaken av "vanliga våfflor, glass, sockergrädde, sylt och nutella" ......... ja bortsett från våfflorna fick Emil de onyttiga tillbehören, (ja jag vet...... NO GOD)!!!


Sen var ju den stora frågan, VAD SKULLE Vi GÖRA........ jag föreslog utklädnad till "påskkärringar" men njääää det var Emil inte sugen på. Inte heller en lång cykeltur med picknick....... nä det regnade ju....Så vi enades om speldag..... bräd/kulspel inte Playstation.  Vi älskar spel.



På eftermiddagen kände jag att jag måste komma i gång med min träning igen.... i programmet stod det löpintervaller. Så jag bestämde mig för backintervaller....... Emil ville inte följa med.... han ville skjuta luftgevär. Jag körde löpskolning en kvart som uppvärmning: höga knä, löpsteg i kadens 180, rumpsparkar, utfallssteg och "konstiga sparksteg"!! Sen sprang jag i väg. Vi har en väldigt lång och bra backe ca 1,5 km bort. Det kändes bra. Även om jag var väldigt trött försökte jag att springa hela tiden och inte gå!! Efter en kort vila körde jag två vändor i backen.... vilket var målet för dagen. Märkligt nog gick andra vändan snabbare än den första!!! Men så är jag ju ...... jag behöver lång uppvärmning!!!


Vi bestämde oss för Taimat..... när jag handlade lite innan maten hade de böcker på rea, halva reapriset!!! Ja nu har jag väl typ ALL LITTERATUR som finns om triathlon...... heheheh men jag kunde inte låta bli att köpa en bok om löpning och Maraton..... jag köpte även en deckare för barn och den ska läggas i påskägget. Vår son har läs och skrivsvårigheter...... så ja vi läser VÄLDIGT mycket både högt för honom men lika ofta får han läsa lite kvällssaga för  oss!!! Så då är ju en ny spännande bok toppen!!! Nu ska jag lägga mig och ta med in nya bok......!!!
SA jag att jag så klart åt Taimat utan RIS!!! Med  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar