söndag 30 april 2017

Lycka, nästan som julafton

Mitt jobb...... ingen dag är den andra lik, jag har jobbat på samma ställe sen 2004.... en hel evighet.....
Nu har jag fått ett uppdrag som handledare där jag lär upp vår stora mängd nyanställda....Det har gett mig arbetsglädjen tillbaka och jag har fått en större förståelse för min otroliga bredd!! Denna bredd får jag nästan dagligen "creed" för när jag försöker att dela med mig så mycket som det bara går.

Ok, jag jobbar på en statlig myndighet och arbetet kan innebära glada besked men också VÄLDIGT SVÅRA, ja rent av fruktansvärda beslut.....!!! Så trots att jag har lyckats bygga upp en arbetsglädje i och med mitt nya uppdrag, händer det att jag hamnar i lägen som tär på psyket!! Jag har ett tufft yttre o är "bra på att prata".......... men visa saker är påfrestande även för mig!!!

Den gångna veckan var en vecka med några väldigt jobbiga saker...... jag fick "ärva" uppdrag som min chef bedömde att jag var bäst lämpad för...... SMICKRANDE - Hoppas det kommer MÄRKAS i MITT LÖNEKUVERT!!! MEN det innebar väldigt tunga SVÅRA moment......  och jag hade lite svårt att släppa det, när dagen var slut!!! Jag fick ärendet i onsdags......... jag jobbade bara till kl 12 den dagen (jag jobbar ju bara 80 procent och har kortat arbetstiden 3 dagar i veckan, för att kunna träna/återhämta mig/undvika att bli sjuk i utmattningssyndrom igen). Så jag hann bara börja sätta mig in i omfattningen av problemet. Jag hade bokat Taimatsdate med min vän Ann och skulle sedan åka och simma!! Jag lyckades inte "lämna arbetet på kontoret"!! Att träffa min bästis är ju alltid glädje..... MEN Nej jag kunde inte släppa det tunga.......!!!


Efter träffen hade jag 3000m sim på tidstest.............. jag hoppade i vattnet, började simma ilsket och analyserade jobbproblemet fram o tillbaka...... men efter ca 500m kände jag att jag mer och mer började fokusera på tekniken....  och började kunna lämna jobbet....!! Efter 1000m var det helt borta..... jag kände mig lite trött och behövde fokusera allt på rätt teknik...... utan rätt teknik orkar man ju inte 3000m och inte på BRA TID!!!

När jag var klar.... tittade jag på min klocka..... 3200m SUCK!!! Jag hade råkat simma 200m EXTRA!!!! Helt normalt..... speciellt när man simmar 3000m hahhahahhahaha
1 timme, 21 minuter och 13 sekunder!!!! Det kändes bra, även om mitt snitt hamnade på 2.32min på 100m!! Jag är ju JÄTTE dålig på räkning och fick fråga min PT Linda vilken snitt tid jag hade på Ironman, där jag simmade på 1tim, 30min och 8sek!!! Linda sa att jag där simmat i snitt 2.36min per 100m!!!! VAAAAAA himmel jag lyckades simma SNABBARE än på Ironman efter en så lång och dålig träningshöst!!! Allt jobbigt var glömt för stunden........ herregud så bra jag hade simmat!!! Jag kände lyckan bubbla i magen........ ungefär som på julafton när man var barn!!! Jag försökte berätta det för HELA VÄRLDEN....... heheheh men ja...... väldigt få var intresserade!!! Dock var detta på bekostnad av min ork!! Dessa kraftiga känslostormar både ner och UPP gjorde mig helt slut!!
Familjen fick nöja sig med dansk (Pölsa) varmkorv till middagen!! Men ja även varmkorv middag kan ju göras lite nyttig hahhahahahhah


På torsdagen jobbade jag med våra nya, från morgonen till kl 14.30.......... Sen var det dags för att ta tag i den jobbiga biten av problemet från gårdagen............ !!! Så även om det inte var så tufft som jag hade förberett mig på var det VÄLDIGT påfrestande...... och efter det var min mentala kapacitet HELT HELT SLUT!!!! Eftersom min kyl också var tom behövde jag handla lite..... jag förstår inte ens hur jag lyckades med det........Men när maken och Emil hämtade upp mig var det finito...... jag orkade INGET MER...... så det fick tyvärr bli dålig mat IGEN, denna gången på Burger King.

Efter en tung vecka var jag helt helt Game over på fredagen....... att träna var inte möjligt..... men jag gick en lång promenad med Emil och Boss!!!


Så lördag......... min simdag....... Jag vaknade och kände mig redo..... för lite intervaller..... a 200m i tempo A1, A2 och A3. Jag värmde upp med 300m teknikövningar (spindelmannen, "kilekill", raka drag osv). Första serien gick bra, jag blev chockad när jag såg tiderna.......!! Jag har haft svårt med tempoväxlingar..... A2/A3 är ju svåra att skilja på....... men nu gick det hur bra som helst. Men om jag  blev förvånad av den första serien var det inget emot mina tider i serie 2!! A3 var ju jätte jätte jobbigt MEN trots det lyckades jag simma med samma fart som i A3 under första serien!! HELT galet att lyckas hålla så hög fart trots att jag då var jätte trött!!! Men ja tiderna i serie 3 var ju lite långsammare...... men ändå temposkillnader. Min klocka missade 25m, men ja den tiden vet jag ju själv var bättre än A1 an!!! Jag avslutade med 200m i A1 som nedvärmning!! I intervaller kan man ju inte titta på smitttider på samma sätt som om man simmar distans...... men alltså trots att jag hade långa pauser a 30sek....... fick jag ett snitt på 2.21min/100m !!! Ja det blev JULAFTON IGEN!!! Jag kan inte beskriva glädjen rättvist, men ALLT jobbigt var glömt för stunden....... och allt som flög runt i min lilla skalle var SUPER BRA SIM VECKA!!!!!


I dag är det Valborg, Den svenska kungens födelsedag........ I Sverige brukar man fira Valborg för att våren är på väg..... men en stor brasa........ men eftersom det var för torts på marken kunde vi inte elda....... så vi bjöd in grannarna på lite grillfest istället!!! Vi hade buffé..... med flintastek, kycklingspett, korvspett, sparis med bacon, majs, coleslaw, broccolisallada och oliver!! Oj så gott det var!!

Innan gästerna kom, klämde jag in ett intervall cykelpass, där målet var att köra max i 3x8min, med minst 80 i kadens. Det gick bra även om det var JÄTTE JOBBIGT....... o ja nu har jag träningsvärk....... hahhahahahh skönt att det är ledig dag i morgon 1 maj!!! Ok jag har 2 Tim cykel då..... men jag funderar på om jag ska försöka byta ut det mot ett löppass!!! Får se hur benen känns när jag vaknar......... förhoppningsvis efter minst 8 timmars skön sömn!!! Godnatt!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar