måndag 24 april 2017

33 hemska dagar utan snus......

ja nu får ni ursäkta....... gnället..... men alltså suget är sjukt jobbigt!!!!! De tre första veckorna när jag var mat sjuk var det liksom inget problem alls...... jag hade inget sug alls - ja det kanske inte är så konstigt i "magsjukeland"!!! Men förra veckan AAAAAAAHHHHHHRRRRGGGG SUPER jobbigt........ framförallt på jobb!!

I helgen hade vi massa aktiviteter..... I lördags fick Emil en ny fin cykel, en tävlingsMTB -  Bros Adventure.
Sen åkte vi till stan för att köpa tapeter och dyligt till vårt sovrum som fortfarande inte blivit renoverat sen vattenläckan i november. När vi kom hem skulle vi äta middag och så ville Emil ju att vi skulle köra en "skogsrunda"....... så då hann jag inte tänka så mycket på det........ !! På kvällen kom suget..... men då försökte jag tränga bort det med en stor kopp vaniljlatte gjord på agavesirap och vaniljpulver.
                                                 Lammfärsbiffar med fetaost och Coleslaw

På söndagen hade vi mentaltest av Boss. Vi gjorde det för exakt ett år sedan också. Då fick vi en vägledning av vad vi behövde "jobba med", dvs vilka sidor som behövde förstärkas och vilka vi behövde dämpa. Nu var det mer för att se "hur vi lyckats"!! Ja vissa saker kommer ju inte försvinna..... men några andra kompenserar!! Vi har jobbat bra med honom och testet blev lite ett bevis för det. Det var roligt att en av domarna var Barbro Börjesson som är grundare till metoden att träna hunden på och mentaltesten. Ett moment var att det skulle komma två "spöken" som sakta gick mot hunden....... hahahahhahah Boss registrerade dem........ men i samma stund hörde man fåglar i trädet bredvid....... hahhahah Boss  STRUNTADE HELT i spökena..... han ville bara ta fåglarna........ hahhahah Fågelhund ända ut i klospetsarna ahahhaha!!!


På kvällen åt vi kycklingcurry gryta....... Den var mumsig. Jag hade linser till medan familjen fick ris.
Men efter maten....... ja snyft - Jättejobbigt!!


Men även om det är jobbigt här hemma är det lättare att "aktivera" sig så jag "glömmer" suget..... lite i alla fall...... men på jobb!! Suck jätte jobbigt!! Speciellt efter frukost och lunch..... Både i torsdags/fredags och i dag blev det helt övermäktigt och jag gick loss på "överlevnadsgömman" (en godis gömma för stunder som kräver akut höjning av blodsockret)!!! Jag harlyckats ha allt det där kvar utan att äta någotnär jag skulle vänja mig av med socker...... men nu SUCK!! Jag fattar inte varför jag behållt allt det där.......... men ja för att dämpa suget av snus........... gick det, jätte lite i alla fall.....!!!

Nu är gömman tack o lov nästan slut...... o nu har jag bestämt mig att i morgon ska den bort helt...... o då menar jag inte att jag ska äta den!!!! Men ja DET har inte blivit lättare....... !!! O jag vill inte riktigt ersätta snuset med annat..... ja även om jag inte kunde låta bli godiset då.......!! Jag måste försöka uthärda även om det är såextremt jobbigt just nu........ jag ärju tom sugen fast att jag är redo för sängen!!!! SnyyyyyyyyyyyyyFFT!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar