torsdag 11 juni 2015

Formtoppning - 16 dagar kvar!!!!!

Ja nu har jag gått in i den sista perioden i mitt program..... FORMTOPPNING!!!!
Det innebär inte mindre ANTAL pass utan mer KORTARE längd på passen!!! I måndags hade jag vila efter sjukdom och halvlångt 3timmars cykelpass.

I tisdags hade jag mitt sista pass med löp PT Gustav. Han tyckte att jag gjort fantastiska förbättringar och blivit mycket mer spänstig och bättre på att använda mina muskler på nytt sätt. Vi pratade om vad jag har för mål efter VM......... har egentligen inte funderat färdigt på det....... Men jag skulle vilja springa Växjö Maraton i oktober, som jag fick ge upp förra året pga sjukdom!!! Gustav frågade om jag hade något tidsmål....... O NÄÄÄ  det har jag ju INTE...... jag har ju bara löst börjat tänka på det..... !!! DÅ säger han att rimligt mål för mig kan vara 4timmar och 30minuter!!!!! Jag är INTE bra på matte........MEN lite snabb överslagsräkning ger DET mig ca 6 minuter och 30 sekunder per km..... ÄR HAN GALEN............ Jag har ju sprungit Max 7min och 28 sek/km i långrundor....... ??!!!!
Men JO han hävdar att med min framgång med den nya tekniken och hur bra jag har blivit på att träna in rörelserna så TYCKER han ABSOLUT att DET är rimligt........ Och framförallt med ett mer fokuserat program för Maratonet!!!! Hmmmmm ja DET TÅL ATT TÄNKAS PÅ!!!!!!

I går åkte jag o bada med Emil och hans kompis.......... Tanken var att jag skulle simma intervaller a 125m X8 x2!!! Men efter första längden kände jag att kroppen inte var med mig på den planeringen..... Så jag bestämde mig för att köra tempo A1 (långsamt), med TOTALT fokus på TEKNIK!!!!! o det gjorde jag.... DET KÄNDES BRA......men långsamt...... För jag blev knappt andfådd......gissa om jag blev förvånad när jag simmat 2000m och stannade upp och tittade på klockan.......
MEGA REKORD!!! 
                                                      Mitt tidigare rekord var 2.06/100m......

Det känns SÅ bra att de förbättrade resultaten äntligen börjar synas.....!!!! Det hjälper mig mycket i arbetet med min mentala MÅLBILD!!!! 

Dock fick jag lite besvär med mina bihålor ..... Så i dag blev det vila.... Istället för 70min cykel med lite intervaller..... Dessa får göras i morgon i stället!!!! 

I dag firade vi sommarlov med äventyrsgolf i Korsberga......



De andra fikade..... Men jag var hungrig och åt middag istället!!!!! Mums!!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar