torsdag 26 maj 2016

Blöt torsdag

Denna veckan är lugn vecka med korta en timmes pass. Men efter simningen i tisdags kände jag att jag nog borde lägga fokus där...... !! Fast i går hade jag tänkt cykla. Men efter en jobbig natt där jag hade ont i öronen från allt vatten som vägrade rinna ut så tog jag en vilodag...... promenerade bara med Boss.

Veckans simpass i mitt program var 1000m på tid. Först tänkte jag att det ju var rätt kort men för att vara i toppform på söndag kändes det ändå som ett ok pass. Mattias körde ner mig till Sjöparken
som av någon konstig anledning var helt folktom. När jag bytte om kom svärmor och vakade över mig ovh tog även lite bilder.

Det kändes myket bättre i dag än i tisdags, fast ja min klocka mätte jätte konstigt...... enligt klockan hade jag bara simmat 714m, men enligt min och svärmors räkning simmade jag 20 50m längder. Snitt tiden blev då 2.19min per 100 meter.  Inomhus har jag snitt på 1.58-2.15 minuter på 100m.
Framförallt hade jag ingen ångest och jag fick till "flowet" direkt.

När svärmor körde mig hem, frågad hon vad jag hade för hjälm....öööhhmmm ja det visste jag inte direkt....... det var tydligen hjälm test i Smålandsposten....!! Jag läser typ ALDRIG tidningen.... men nu var jag tvungen att kolla på testen. När jag läste texten började fundera på om inte min hjälm sort fanns med..... så jag var tvungen att kolla. Jodå, min hjälm var näst bäst i testen... o det känns ju tryckt att veta!! hmm jag vågar väl knappt inte säga att min hjälm är lite ful..... för det viktigaste är väl säkerheten!

När jag kom hem och hade duschat mumsade jag på en bananpannkaka med bärmix på..... MUMS.... o ja en vaniljlatte med!! Till detta läste jag mitt nyga "magasin"...!! jo jag vet.... onödiga penar men jag kunde inte låta bli.....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar