söndag 29 maj 2016

Ironman - Hur tänkte jag där!!!??!?

Ja vad ska jag säga ......... AAAHHHGGGGG Dagen var lite tuff....... !!!  Målgång 2 min o 33 sekunder efter avsatt tid.....dvs 4 timmar, 2 minuter och 33 sekunder..... jag går i mål med FRUKTANSVÄRD ASTMA, som följt med mig de "sista"  9km på löpningen....... o lite på cyklingen med...... !! jag ser klockan över målgången.... jag känner....ja jag vet inte vad jag ska säga totalt misslyckande, frustration, ilska, besvikelse.... eller nått åt det hållet.... jag andas som genom ett sugrör... det låter IIIIIIHHHHGGGG, jag kan inte hejda mina känslor..... jag sätter mig på knä och försöker "hitta min andning"..... hmm nä det gör jag inte..... jag SVÄR alla svordomar som man kan tänka sig och bankar min knutna näve hårt hårt i gräsmattan. 

Stackars Oskar, som varit med och arrangerat Triathlonet och som jag träffade på lägret i Isaberg kom och mötte mig med en medalj....!! han blev nog lite orolig för jag lät så illa...... och då kommer en annan funktionär i fullfart o frågar om jag är ok, hon hörde när jag skrek till Mattias att jag hade astma och behövde medicin..... som han hade i bilen...... ja jo jag hade på min plats oxå vilket Oskar och emil sprang för att hämta.....!! Fy så otrevligt jag betedde mig..... de oroar sig för min hälsa o jag bara svär!! jag skäms..... men ja just då kunde jag inte hindra besvikelsen......!! 

i all uppståndelse glömde jag lämna tillbaka chippet...... fast nu har jag skickat sms till Oskar och bett om ursökt för mitt betende och frågar var jag kan skicka chippet.....!!! 


När jag åkte hem sa både Tias och PT Linda att jag fått placering och inte blivit DNF (Did Not Finish). jag blev 5a........ i min grupp ....... (av 5 hahhahahahhaha)
Ok det var ju bra, fast  jag vet ju att maxtiden var 4 timmar och att jag inte kunde hålla mig inom ramen........... !!! Ångest..... Ironman..... är liksom lite längre än Olympisk Distans...... o jo det är tid kvar till Augusti.... Men ändå..... !!!!!! 
Linda och jag gjorde en snabb analys..... jag behöver cykla snabbare.... och SPRINGA snabbare.....!! Simningen gick hyfsat bra..... och bör ju bli bättre nu när jag planerar simma mer ute.....!!! 

I allt elände fösöker jag trösta mig med att mitt långpass förra helgen gick bra... och att jag då kände mig stark i benen och hade kunnat springa! I dag ..... ja jag vet inte men ASTMAn kändes liksom lite som en bromskloss..... o som jag hade ett sugrör i halsen..... jag fick gå mycket mer än jag egentligen 
tyckte att jag behövde..... o jag som var så taggad i morse.....!!! 


Tias blev nog också lite orolig över min andning..... för han tog i alla falla inga kort..... 
MEN ..... jag hittade en bekant från lilla Lenhovda som tydligen också börjat gilla Triathlon och som körde mini triathlonet....... jag tog lite kort.... och frågade om hon inte vill göra mig sällskap med lite simning i otäcka Lenhovda sjön...... hahhahaha ja det är ju inte så lätt att hitta folk som ens överväger lite öppet vatten simning....... !!



MORS DAG!!! 
JAg blev firad med frukost, fina blommor och lakridschoklad...... o så ett Kylskåp.....(levererades i dag, märkligt en söndag...... o ja jag hade ju beställt det själv..)!!! o sen fick mor välja middag..... hmm fysiskt och mental trött, Taien som var stängd så då fick det bli.... pizzadag..... för jag orkade inte vänta på att de skulle lag något...!!! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar