söndag 8 maj 2016

Lång helg, långa 50m pooler och Superior OCR Kids

Dags för ännu en lång helg......hmmm ja fast jag jobbade några timmar i fredags förmiddags här hemma. I torsdags var det UNDERBART väder och jag hade shorts för första gången i år!!! Härligt!!
Tias skulle tydligen jobba med att plöja en åker........(åt vildsvinen), så Emil, hans kompis Palli och jag åkte till Korsberga Vänhem och spelade äventyrsminigolf o åt god fika!!! Fast detta först efter 70min cykling i intervaller!


Fredagen var städ och packdag, ja efter det betalda arbetet vill säga!!!

Lördag: Först körde jag 70min cykel. Jag skulle sprungit 3x6min men mitt knä ömmade så jaghoppade över det. Denna veckan är kort vecka..... Rätt skönt efter förra veckans mentala och. Fysiska tungd!! Efter träningen (på fastandemage), var det gott med lite gröt frukost.......
i väntan på avresa mot Malmö gick Boss o jag en lång skön promenad i skogen. Eller nja..... 400meter hemifrån fick jag jätte skoskav.... Suck Jag som nästan aldrigfår skoskav...... O det gjorde VÄLDIGT ONT!!!

Vid kl 13.00 var det dag att åka till Malmö..... Lite extra jobbig resa eftersom de gjorde banarbete mellan Hässleholm och Lund och men fick åka en var skumpig buss!! Vi åt sallad... Och lite goda chokladbollar!!! När vi kom till pappas och Mias kolleni fick vi grille innan vi gick till lägenheten där
vi skulle sova över. Mia bodde också hemma i lägenheten och hon bjöd på en fin liten wiskeypinne att sova på. När vi satt där började vi prata om vår tidigare resa till Bulgarien och Mia var lite ledsen över att hon inte har något resesällskap för en resa i år med.......... SÅ VI BOKADE EN NY GEMENSAM RESA...... - till Bulgarien! Jiiiiippiiiii!!
Hotellet vi åkte till innan hade inga resor den veckan vi ville åka (9 dagar efter IM)!!!
Så vi bokade ett annat..... O här känner jag mig lite "skyldig" till valet...... :)


He he he ja vi bokade Sunny Beachs enda hotell med pool i Olympiska mått (50m)!!! Men hotellet
såg ju fint ut i övrigt och ligger ju precis vid stranden!!! Jag minns de billiga men underbart sköna 

och tänker att värme, massage, lätt sim och lat vecka kommer vara toppen efter IM!!!

I dag hade vi ett späckat schema..... Klockan 7 gick jag upp, åt frukost och cyklade i väg. Det var varmt o skönt...... Turen tog exakt 8 minuter..... Men då var det 9 minuter till Hylliebadet öppnade.
Jag gillar Hylliebadet STARKT..... Först o främst är det nära till lägenheten, poolen är UNDERBARA 50 meter lång......... Poolen har panorama fönster mot kullarna (mitt barndoms lekplats)....... O när jag simmar o tittar på kullarna får jag fina minnesbilder......från svunna tider - men simningen bara flyter på. Jag simmade lugnt o fint tempo.... Men lyckades ändå simma 2000m på 44,53minuter!!! Kändes som en o helt ok tid 2,17min/100meter....... Ok ingen rekord tid.... Men det var ju i lugnt och skönt tempo.....!!! Nackdelarna med Hylliebadet är ju priset.....90kr för att simma känns ju lite mycket.....
OCH gps fungerar inte för 5öre...... När jag hade simmat 2000m sa min klocka att jag simmat 750meter......... Jo tjena..... Så fel hade ju inte ens jag kunnat räkna!!!!





Sen var det dags för huvudsyftet med resan..... SUPERIOR OCR KIDS- Emil skulle göra hinderbannetävlingen!!! När vi åkte hem stannade vi i Höör o åt mega lyxig glass!!! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar