söndag 15 maj 2016

Träningsläger på Isabergsportresort

Förra året gick jag med i 338Småland Triathlon och  Multisportklubb ....... Egentligen BARA för att kunna få löpa en tävlingslicens......ett MÅSTE på VM!!!! Bortsett från Licensenhörde jag INGET från klubben..... INGA mail eller inbjudningar till andra evenemang!!! Så i år gick jagi stället med i Umarasports klubb - ett GRATIS medlemskap...... Som man också kan köpa licens igen (jo för jagbehöver ju liksom det för Ironman med!!!)

Jag tänkte gå ur 338..,.!!!! Men då fick då tips om att söka upp dem på Facebook.... JAHAAAA, de annonserade ALLA sina aktiviteter DÄR!!!! De hade visst spinningpass, simpass både inomhus ochute, cykelträningar, utbildning för tränare, cykelpass, läger både utomlands och. I Sverige...... Jaha  FLERA av dessa sakerna lockade mig!! Men framförallt "AKTIVITETSHELG I ISABERG -CYKEL, LÖPNING OCH SIMNING" den 14-15 maj till ett pris av 400kr!! I priset ingick del i stuga (4bädds), 2lunchet, en middag och en frukost samt 2aktivoteter på området!! Helt otroligt pris ju!!! Jag försökte avtala min PT Linda att hon nog oxå behövde åka....!!! Men nej det gick inte.... Så då bestämde jag mig för att åka själv!! För mig som ALLTID tränar själv kundedet ju vara super att träna lite i grupp, lära känna lite folk i klubben och få massabruket tips (för hoppningars) OCH FRAMFÖRALLT så hade jag RÅD att åka!!!

Ja o NU är det 14-15 maj!!! I veckan innan skrev de ut en lista på vilka som skulle med..... INGEN jag känner..... O typ 10grabbar+en (en dotter visade sig EN vara)!! Jag kan inget annat säga änattjag hade lite ångest...... ALLTSÅ KÖRA SÅ LÅÅÅÅNGT SJÄLV (ca 17mil enkel resa) o jag som har "köra bil ångest" o ja  10 grabbar(+en)!!! Jag övervägde att hoppa av på allvar..... Tänk om ALLA är proffs....!! PT Linda tyckte absolut att jag skulle åka o peppade mig som vanligt och lånade även ut en "simkudde" till mig (en sak man spänner runt magen för säkerhet dels så man syns men även som hjälpmedel om man tex får kramp).

Klockan 10 skulle vi samlas på sportresorten....... Jag körde i god tid, klockan 7.15..... men BEHÖVER jag säga att jag SÅ KLART körde vilse.... Och fick ringa en kontaktperson i gruppen!! 9.55 rullade jag in på parkering o då var alla redo för att cykla iväg...... Tack o lov hade jag varit förutseende och klätt mig itränings kläderna redan hemma!! Hmmmm ALLA hade de röda fina klubbkläderna UTOM jag.... Racerkillarna verkade lite skeptiska när jag sa att jag typ aldrig kört i klunga...... Och en frågade o jag var van racercyklist......jag sa lite tyst att de kunde köra o att jag är van att cykla själv...... MEN nej så skulle det INTE göras..... Detta var en gruppaktivitet.... Så här får alla hänga på.......!!!! Så ja MTB killarna körde iväg o racerkillerna väntade på mig...!!

Jag var glad när vi äntligen kom iväg...... O jag lyckades ligga precis bakom klungan i alla fall......fast hahahahahahha efter ca 6-10km stannade de o sa att detta var uppvärmningen nu ville de öka tempot..... !!!! Vi var på en mindre trafikerad väg och jag kände att jag skulle klara mig själv...... Det var ju ca 2mil raksträcka...... Men då erbjöd sig en av killarna att cykla med mig!! Skönt och roligare än att cykla själv...... Ok jag fixade ju inte hans tempo i backarna, o backar fanns det gått om...... Men jag tyckte ändå att jag klarade hålla hans tempo till stor del!! Vi körde lite vilse mot slutet.... Men det var för att vi frågade en bonde om närmaste vägen tillbaka o han skickade ut oss på grusväg..... Hahahahahah ja jag var oskyldig i alla fall......!!! typiskt började det ösregna de sista 3 km!! Dygsura kom vi ca 10 min sena till maten!!!

Alla kände ju så klart varandra och hade redan "boat in sig" i stugorna, men jag blev mycket väl bemött och togs in i samtalen.......som egentligen BARA kretsade träning, cykel, lopp, utrustning, körda mil, upplevelser att passet...... JAG VAR I HIMMELRIKET!!!! Mina favoritämne utan att folk TRÖTTNAR!!!

Till lunch fick vi pasta carbonara!! Efter lunchen gick vi till stugorna för att förbereda oss för eftermiddagens träningspass. Mina ben som inte var vana vid så mycket backar o utomhus cykling....... (Ja jag vet..... Hemskt med så här sen ute premiär..... ) var trötta o jag bestämde mig för att springa istället för cykel!!! De flesta andra var ju "rena cyklister", bara en var triathlet, så de ville ju så klart cykla mer...... !!! Jag sprang i lite mer än en timme och det var tungt i skidbacken men jag kände mig ändå nöjd!!

Väl tillbaka i stugan fick jag generöst ett eget rum.....!!! Vi gjorde oss i ordning för kvällen middag och de bjöd mig på en ALE, (för nä jag hade inte fattat att man tar en pilsner på kvällen, pinsam IGEN)!!  Bortsett från en kort pratstund om semestern kretsade allt om CYKLAR, träning, lopp osv!!! Himmelskt!! O det finns tydligen HUR mycket som helst attprata om i dessa områdena, hahahahah!!!

Kvällen fortsatte på samma sätt  även fast vi mötte upp de andra för middag, som var kycklinggryta med ris!!! Sen avrundade vi kvällen med melo..... Fast jag minns knappt några låtar, för våra eviga samtalsämnen var för intressanta!!! Vid 22.15 fick jag lägga mig för då kunde jag knappt hålla ögonen öppna mer!!!

Frukost serverades i dag från klockan 8 och jag gick upp 7.30 så det blev ju sovmorgon!! I dag sa jag att jag skulle köra samma runda som i går.... Och att det var ok att jag körde själv.... Jag är ju rätt långt från de övriga racercyklisterna!! Det blåste något jävulskt i dag.... Nämnde jag att det var typ 4grader....!! När jag körde i nedförsbackar och trampade Max kom jag som maximalt upp i 25km/timme (väldigt långsamt), så ja det förklara ju lite hur mycket det blåste i dag........ Jag fick ihop 4 mil i dag för jag ville hinna springa innan lunchen med!! De andra fick ihop 8 mil, och de rullade in samtidigt som mig.....hmmmm jag var glad att jag valt att köra själv!!! Löpningen var tung.... Men ändå ok dock bara i 30min, för jag behövde ju duscha o städa av lite innan lunch...... Fast när jag kom till stugan var den redan städad......

Ja jag kan bara säga att jag är MYCKET glad att jag tog mig samman, sket i ångesten o åkte!!!! Köra. Bil gick också hur bra som helst..... Trots lång sträcka och regn!!! Jag är mycket tacksam o glad över hur bra grabbarna tog hand om mig och för möjligheten att åka........
O så samma "historia " i bild......

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar