måndag 16 maj 2016

Ironman -träningsprogram del 3

ÅNGEST....... Jag har nu gått in i den tredje och sista delen på mitt träningsprogram...... O DET ÄR NÄRA NU!!!!

Tredje delen i programmet.....innebär LÅÅÅNGPASS och NUTRITIONSTESTNING
Den tredje delen började redan förra veckan.... Då hade jag 240min cykel och 45min löpning,vilket jag gjorde med rågekan man säga....fast det blev ju lite upp delat för att passa träningsupplägget på
Isaberg!!

Denna veckan är RIKTIGT TUFF.... med bland annat 105min löpning (hmm jag måste nog ta ut lite flex denna veckan), 135min cykelintervaller som slutar med 4x8 i fart A3 (rätt fort), och sen till helgen 6tim cykel.... 6 TIMMAR.....!!!! Hmmmm var cyklar man då..... Om man inte vill cykla med så mycket lastbilar o dyligt??!!???

Under denna perioden är det ju tänkt att man ska försöka träna på så många moment som möjligt inför tävlingsdagen.... Så NÄR jag ska cykla 6 timmar är det ju viktigt att testa hur man ska hantera sin nutrition under själva tävlingen.... O här börjat det bli lite jobbigt.... VAD SKA JAG ÄTA/DRICKA??!!!?? Mitt eviga dilemma..!!!

Jag har läst i Officiell Athlete Guide från Kalmar Ironman förra året....(årets har inte kommit ut än), och där står det att de hade energi från Powerbar...... Så i dag beställde jag en stor laddning av deras produkter och då främst de som serverades förra året...... Hoppas på samma i år nu när jag beställt MASSOR..... HAHAHHAAH
Men detta med energi är ju så svårt...... Jag kan ju inte bara trycka i mig massa geléer i 12-15 timmar....!! Förra året inför VM hade jag en Idé om specialpannkakor med återhämtningspulver i....!! Pannkakor är ju något som är lätt ätet och som nästan glider ner "lite av sig själv" .... O det hade fungerat rätt ok i samband med träning... MEN problemet blev sen att den jäkla campingen vägrade låta mig lägga mat i deras frys...... Och då hade jag ju INTE med mig så jag kunde laga nya färska... Men sen lyckades jag hitta lite utrymme i ett annat par tävlandes mini frys....!!

Men nästa problem var att jag inte lyckades komma på hur jag skulle få mig med så många som jag beräknat att jag behövde... !! Nu har jag hittat lösningen på detta problemet .... Ett sk FLIPBELT! Ska beställa ett omgående......!! I flipbältet kan man ta med sig diverse olika saker...överväger att ha 2.... Ett som åker på inför cykeln och sen ett byte inför löpningen. I flipbältet kommer även ett par compedplåster att få flytta in....... He he he

 Nästa STORA DILEMMA är ju..... Vad jag ska ha på mig??? Jag har två "ordentliga" trathlondräkter....!! En från Herbalife (tack till mitt största fan -min syster)!!  Och en gul/blå team Swedendräkt med rexten HAGLYCKE, både fram och bak....... !! Jag vet dock inte vad klädkoden säger i detta fallet.... FÅR MAN HA EN "BEGAGNAD" VMDRÄKT, på andra lopp??
Eller borde jag ha tvådelat för att underlätta vid eventuella toabesök???

Himmel nu är klockan mycket........IGEN!! tur jag ska jobba hemma i morgon!
I morgon är det simning i programmet men även avslutning på hundkurser!!! Jag planerar jobba till ca 8.40 för att sen åka o simma!!! På eftermiddagen blir det Växjö för lite Boss träning!!! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar