tisdag 24 maj 2016

Premiär simmet ute.....!!!

Ja i likhet med cyklingen har jag väntat lite för länge innan jag började simma ute. Fast det känns ju som isen just gott upp..........hehheheheh

I dag skulle PT Lindas mastergrupp simma ute i Växjösjön. Sjön där tävlingen ska gå på söndag. Tränaren bjöd in två olika mastersgrupper samt 338or och folk från en Swimrungrupp. Jag tänkte att det var super.... simma med sällskap... det är jag ju inte van vid.  Fast jag kände viss oro över att jag skulle bli sist..... så jag lånade Lindas simboj. En lite trygghet i alla fall.


Rundan är ca 1500m. Väl i vattnet började alla simma i väg fort... jag med..fast jag fick lite panik av att vara sist.... och jag fick inte till min andning. Två-takt blev lite för mycket och jag fick astma och det kändes som att jag började hyperventliera. Inte bra förutsättningar för att simma...... så jag bestömde mig för att simma lite bröstsim för att lugna ner andningen och försöka hitta mitt eget flow, nu när jag ädå låg lång efter. när jag kom till första bojen såg jag en tjej till..... hon väntade på mig fast jag sa att hon inte behövde det..... men hon tyckte det var bra med sällskap och simmade både crawl och bröst sim. jag försökte ligga lite på hennes fötter... men det var inte så lätt när man inte var van och hon simmade delvis bröstsim.



Efter ca 500-600 meter började det gå bättre och de sista 500 var helt ok. men alltså tiden HIMMEL SÅ LÅNGSAMT, 3,01min per 100m!!! MEN tack för sällskapet säger jag!!!! och så ses vi kanske på söndag....


Så nu har jag omvärderat veckans träning, dvs jag kommer göra ett intrvall löppass i morgon a totalt 60 min samt kommer jag försöka få till minst 2 simpass till innan söndag!!

O en sak som jag glömt bort...... att ta på våtdräkten är en svettig komplecerad process hahhahaha

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar