onsdag 3 februari 2016

Året som varit, nya mål o h nya repor i lacken!!!!

Ja vad säger man...... När jag backade in i Emils gungställning när vi haft vår nya bil i ca två veckor i somras kunde jag skylla på att min hjärna var  Kaput!! I dag hade jag inga direkta ursäkter SNYYYYFT!!!! Jag drog höger sida i en parkerad bil på ICAs parkering.... Inga synliga bucklor.... Men lite repor!! Killen på försäkringen sa glatt att vår självrisk "bara" är 7500kr!!

Ok nu tänker jag lite kort sammanfatta föra året.....



Jag har tränat 221 timmar, 28 minuter och 53 minuter..... Men det låter lite..... Jag trodde faktiskt det skulle bli mer.... !! Av detta var 20 procent simning, 43 procent cykel och 34 procent löpning!!!

Mina mål för i år är då:
1. Att ta mig i mål på Ironman Kalmar - helst under 15 timmar
2. Att kunna springa med ett tempo på 6.30min per km innan året är slut
3. Att våga cykla fort som attans.....UTE, (i dettafallet räknas INTE  Trainer)

Jag har ju även planerat att göra lite små tävlingar som förberedelse.... Men den planeringen är inte helt klar........ Jag har i alla fall köpt plats på Växjö Triathlon, olympisk och vill gärna köra Malmö i August med!!! Blir kanske något cykel eller löplopp med som träning!!!! Jag velade länge om jag skulle köra halv Ironman distansen i Borås i juni, men efter att jag ventilerat det med PT Linda, kom jag fram till att det kan vara riskabelt för min "hälsporrefot",  jag vill ju inte riskera dra upp problemen så nära IM Kalmar!!!!

Jag måste nämna min nya kärlek....... Garmin Fenix 3!!! Jag hade en pulsklocka som BARA mätte puls och tid, inget annat!! Jag är ju en tekniknörd och hade suktat efter en "RIKTIG" triathlon klocka länge dock utan att ha råd att köpa en!!! Men så i höstas erbjöds det övertidstimmar på jobbet..... O jag jobbade 17,5 timmar fördelat på två helger!!! För pengarna hade jag äntligen råd!!!!
Jag var sugen på Garmin, men gillade inte den fyrkantiga formen..... Så då hittade jag sunto Ambit 3...
Men sen fick jag råd att köpa en Fenix och när jag jämförde dem så vann Garmin absolut.... !!!!
Så ja nu har jag en fin Fenix3, silver med röda band som snart ska bytas till svarta!!! Det finns en underbart fin variant..... Vit med rosaguld..... Men alltså den kostade 3500kr MER än den silvriga jag köpte..... Så nä DET kändes ju inte HELT rimligt!!! Och jag ÄLSKAR den ;)
Så om det är någon som vill vara min "garminvän" är det bara att höra av sig :) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar