söndag 14 februari 2016

Intensiv helg

Med kalas både lördag och söndag var det ju rätt skönt med "skidtävlingfrihelg"....... Även om det känns lite som oh oh..... Kommer snön FÖRSVINNA??!!!

Fredag.... Lite tuff dag på jobb.... min hjärna var helt enkelt  OVERLOADED...... Jag hade 60min lugn cykling sen 30min lugn löpning....... Men alltså..... Jag var så mentalt utmattad att fysisk aktivitet  helt enkelt inte skulle fungera...... Jag lyckades knappt gå ut på vår kvällsrunda med Boss!!!
"Lyxig fredagsmiddag" gårdagens homemade burgare, korv, pommes/sallad (suck)!!!!

Hmmmm konsekvens av detta.... Jag skulle få svårt att "klämma in" alla veckans planerade träningspass..... SNYYYFT MEN AAAAAAHHH veckans andra simpass var 1000m lugn simning varierat simsätt..... Hmmm känns som återhämtningspass som nog inte var så "farligt" att missa....!!
Så ja de "viktiga" passen fick göras på lördag och söndagen!!

LÖRDAG:



BRICKPASS: 90 min cykel -bra tempo.... men när jag skulle ge mig ut på 30 min löpning insåg jag att jag borde tillfört lite energi (mer än vatten), för kroppen kändes seg... Och det var svårt att få upp farten....!! Men ja helheten kändes trots lite långsamt löppass helt ok!!
Jag var färdig tränad 50min innan kalas nr 1.....!!!

SÖNDAG:
Jag vaknar utsövd..... Efter ca 10 timmars sömn.... Tias är på "jaktträning" med Boss, men så här på alla hjärtansdag kändes det lite ensamt..... Men jag går upp för att baka surdegsbullar (utan tillsatt socker från en mix)!!!  :)  och blir varm i hjärtat....


Under jäsning och bakning tittar börjar Emil och jag på gårdagens missade Mello..... Och bullarna är precis färdiga till resultatpresentationen.......MUMS...... Kaffelatte och nybakat frallor... !!! Plötsligt är klockan MYCKET......!!! Ska jag hinna träna innan kalas nr 2 MÅSTE jag starta NU!!!


 BRICKPASS: 60 min cykel - bra tempo, löpning 30min  kändes bra... Jag tyckte jag rätt snabbt fick upp bra fart som jag sen lyckades hålla....!!! När jag kom i "mål" hemmaoch såg tiden kände jag riktigt nöjd...... MEN....... AAAAAAHHGGGG 30min till kalas nr 2........ Varför hade jag suttit SÅÅÅÅÅ länge framför TVn??!!! 

Nu i kväll ville vår älskade fina son "fira" sina föräldrar på alla hjärtansdag...... Så trots kalas med massor av mumsig mat och tårtor.....fixade han lyxfika med kaffelatte, kladdkaka och vaniljgrädde..... Hmmmm ja DET var ju tur att jag åt MYCKET sallad...lite gryta, lite mindre laxpaj..... Och BARA lite tårtor ;)













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar