söndag 28 februari 2016

Hårdveckan som blev ok i alla fall........

Veckan började med magont och oro över att inte kunna åka på skidutflykten, hmmmm ja OCH att inte kunna genomföra mina träningspass (kändes lite värre)!! Det var ju långpassvecka..... Och det kändes ju lite värre att missa långa pass än korta.....!!

Men jo då... Vi kunde ju åka skidor som det var tänkt......

Sen var det torsdag, jag var ju sjukt trött SOM VANLIGT på torsdagar..... Men jag hade tänkt att jag kunde göra mitt cykelintervall pass..... MEN nej jag kände mig inte BARA trött utan också SJUK..... och det kändes som halsont och feber var på G....... -"NU FÅR JAG VÄL SVININFLUENSAN"!! 
(Jag är bra på "Katastroftankar" ;)

Vaknar på fredagen, med värk i kroppen.... TRÄNINGSVÄRK....... Men inget halsont tack o lov....!!! 
Jag inser att det är kört att hinna med ALLA veckans pass...... MEN jag kanske kan få till cykel/löppassen.... Fredagen blir galen.... Jobb, hundpromenad, storhandla, packa upp, träna intervallpasset på cykeln.... Och sen är dagen slut.............Intervallpasset skulle varit 4 olika kadenser i olika intervaller i 4minX10......... Men när jag kom ner till cykel mindes jag inte vad de var.......så ja jag körde 20 min uppvärmning, sen 5x8 Max med 1min vila mellan varje intervall!!! 

När jag cyklade fick jag en idé....... Emil skulle ju ha skidtävling i Nybro, där har de fortfarande skidspår.... Jag kunde ju köra löngdskidor mellan hans båda slalom åk!!! Ha skit smart....... När jag nu ändå skulle springa 1 timme och 45 min!!! 









Jag lyckade få ihop nästan 2 mil och det blev längre än 1 timme och 45 min!! I dag har jag cyklat mitt långpass a 2 timmar och 30 min..... Och jag lyckades komma 10mil....!!! Känner mig super nöjd!!!!
Ok jag fick inte till några sim pass men ändå..... EN BRA VECKA!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar